کد خبر: 47035 | زمان مخابره: 15:15:15 - یکشنبه 6 اردیبهشت 1394 | بدون نظر | |

۵۰ درصد جویندگان کار در کرمان فارغ‌التحصیلان دانشگاهی هستند

نایب‌رئیس انجمن صنفی کاریابی‌های غیردولتی استان کرمان گفت: ۵۰ درصد جویندگان کار در استان کرمان فارغ‌التحصیلان دانشگاهی هستند.

به گزارش نشانه نیوز،‌زهره جعفرخانی در جمع اعضای مراکز مشاوره، اطلاع‌رسانی و خدمات کارآفرینی و کانون کارآفرینان استان کرمان اظهار داشت: ۹ کاریابی از مجموع ۲۳ مرکز کاریابی استان کرمان در شهر کرمان فعالیت می‌کنند.

وی بیان داشت: ۵۰ درصد جویندگان کار در استان کرمان فارغ‌التحصیلان دانشگاهی هستند و نیاز به برنامه‌ریزی برای کاهش نرخ بیکاری در بین آنهاست.

نایب‌رئیس انجمن صنفی کاریابی‌های غیردولتی استان کرمان ادامه داد: ۶۸ درصد از فارغ‌التحصیلان و جویندگان کار فارغ مهارت هستند، در حالی که فنی و حرفه‌ای دوره‌های آموزشی را برگزار می‌کند و باید ارتقای سطح مهارت جویندگان کار دنبال شود.

جعفرخانی عنوان کرد: ۷۹ درصد جویندگان کار در بخش خدمات و ۱۹ درصد در بخش صنعت مشغول به کار و کمتر از یک درصد وارد بخش کشاورزی می‌شوند.

وی تصریح کرد: در حالی فرصت مناسب شغلی برای فارغ‌التحصیلان کشاورزی در استان کرمان وجود ندارد که دانش‌آموختگان زیادی در بخش کشاورزی در این خطه داریم.

جعفرخانی افزود: انجمن صنفی کاریابی‌های غیردولتی استان کرمان به دنبال برقراری ارتباط با ارگان‌های دولتی است و مراکز ما با مشکلات زیادی مواجه هستند.

وی گفت: وجود مشکلات موجب شده تا نتوانیم عملا کار خود را ادامه دهیم و خواستار حمایت‌های مالی دولتی هستیم، زیرا کاریابی‌ها بازوان پرتوان اداره اشتغال شمرده می‌شوند، اما به نحو مطلوب حمایت نشده‌اند.

نایب‌رئیس انجمن صنفی کاریابی‌های غیردولتی استان کرمان همچنین خواستار معافیت‌های مالیاتی برای کاریابی‌ها، ارائه اختیارات به کاریابی‌ها و ارائه تسهیلات با سود پایین به این مجموعه‌ها شد.

کرمان فردا



ارسال نظر


آخرین خبرها