کد خبر: 47869 | زمان مخابره: 16:36:46 - یکشنبه 3 خرداد 1394 | بدون نظر | |

بیش از ۴۱ میلیارد ریال اعتبار به فرودگاه جیرفت اختصاص یافت

مدیرکل فرودگاه های استان کرمان با بیان این مطلب که تاکنون ۱۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای توسعه فرودگاه جیرفت هزینه شده است، گفت: امسال نیز ۴۱ میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال اعتبار برای این فرودگاه اختصاص یافت.

به گزارش  نشانه نیوز، محمد نخعی روز یکشنبه در آیین تودیع و معارفه مدیر فرودگاه جیرفت، ضمن تبریک اعیاد شعبانیه افزود: ۳۰ میلیارد ریال از این اعتبارات برای احداث جاده دسترسی اطراف فرودگاه، یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال برای بازسازی تاسیسات و تکمیل مهمانسرا و ۹ میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال هم برای فنس کشی هزینه خواهد شد.

وی اظهار داشت: با تخصیص این اعتبارات بخشی از نیازهای فرودگاه جیرفت مرتفع می شود.

نخعی گفت: در توسعه عوامل پروازی فرودگاه جیرفت، طول باند یک هزار و ۲۰۰ متر و عرض باند ۳۰ متر افزایش یافت.

وی افزود: برای تکمیل باند فرودگاه جیرفت نیز حدود ۷۰۰ هزار مترمکعب خاک ریزی صورت گرفت تا به تراکم استاندارد خود رسید.

نخعی بیان کرد: بهسازی ساختمان ترمینال مسافر بری، احداث ساختمان اداری با زیر بنای ۱۶۰ مترمربع و اعتبار یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال، بهسازی ماشین آلات فرودگاه، بهسازی کامل موتورخانه برق و نصب دو دستگاه موتور برق ۲۵۰ کیلووات از دیگر اقدامات انجام شده در فرودگاه جیرفت است.

رییس سابق فرودگاه جیرفت نیز در آیین گفت: در شش ماه دوم سال ۹۳ تعداد شش هزار نفر مسافر از فرودگاه جیرفت جابجا شده است.

عباسعلی یزدانی پناه در ادامه گفت: توسعه عوامل پروازی فرودگاه جیرفت از سال ۸۷ آغاز شد که به علت کمبود اعتبار با کندی پیش می رفت و سال گذشته با پیگیری استاندار کرمان و اختصاص اعتبار از سوی اداره کل فرودگاه های استان کرمان شاهد افتتاح توسعه عوامل پروازی این فرودگاه بودیم.

وی گفت: امسال عملیات حصار کشی فرودگاه و جاده حفاظتی در دستور کار قرار دارد که در این زمینه نیز اعتبار خوبی در نظر گرفته شده است.

به گزارش ایرنا، در این آیین از خدمات عباسعلی یزدانی پناه تقدیر و حسین رویین به عنوان رییس فرودگاه جیرفت معرفی شد.

پروازهای فرودگاه جیرفت پس از هفت سال تعطیلی، در مهرماه پارسال مجددا از سر گرفته شد و این فرودگاه به هفت شهرستان جنوب استان کرمان خدمات ارائه می کند.



ارسال نظر


آخرین خبرها