کد خبر: 47866 | زمان مخابره: 16:35:27 - یکشنبه 3 خرداد 1394 | بدون نظر | |

کرمان دست کم سه هزار تخت بیمارستانی نیاز دارد

استاندار کرمان گفت: استان حداقل سه هزار تخت بیمارستانی نیاز دارد و دلیل آن رشد جمعیت، حضور اتباع بیگانه در استان و وجود سه استان هم مرز با کرمان است.

به گزارش نشانه نیوز،‌ علیرضا رزم حسینی شامگاه  در نشست سرمایه گذاری سلامت استان کرمان افزود: دولت تدبیر و امید در کشور و استان کرمان همت خود را برای افزایش تخت های بیمارستانی قرار داده است.

وی تاکید کرد: باید بیمارستان هفت ستاره را در استان کرمان احداث کنیم و در این صورت با وجود امکانات و تجهیزات خوب حتی می توانیم بیمارانی را از تهران در کرمان داشته باشیم.

وی گفت: هر روز که سرمایه گذاری در حوزه بیمارستانی زودتر انجام شود به نفع سرمایه گذاران و مردم استان خواهد بود.

استاندار کرمان افزود: علاقمندان و سرمایه گذاران در حوزه احداث بیمارستان برای ساخت بیمارستان ۵۰۰ تختخوابی در محل بیمارستان شفا می توانند مشارکت کنند و قرار شد سرمایه گذاران تا ۱۰ روز آینده نظر خود را در این رابطه اعلام کنند.

وی با اشاره به اینکه سیاست دولت این نیست که کار بنگاه داری را انجام دهد اظهار کرد: در اقتصاد سلامت با توجه به رشد جمعیت نامتوازن همواره سرمایه گذاری در کار بیمارستانی صرفه اقتصادی دارد.

رزم حسینی گفت: در دنیا بیمه ها، مردم و بیمارستان ها را پوشش می دهند و در ایران نیز در آینده شرایط بگونه ای می شود که بیمه طرف حساب مردم و بیمارستان ها خواهد شد.

وی اظهار کرد: باید بیمارستانی با ۳۰۰ تا ۵۰۰ تختخواب برای بخش اعصاب و روان در استان راه اندازی کنیم که مقرر شد کتابچه طرح امکان سنجی احداث بیمارستان اعصاب و روان موقوفه نوریه توسط دانشگاه علوم پزشکی کرمان در مرحله اول بعد از سه هفته و نسخه کامل آن دو ماهه تهیه شود.

طرح ویژه سلامت در کرمان به عنوان پایلوت اجرا خواهد شد

رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمان هم در این نشست گفت: کار عمیق و مطالعاتی در دانشگاه علوم پزشکی کرمان در مورد اجرای طرح ویژه سلامت آغاز شده که در استان های دیگر چکش کاری و در نهایت در کرمان به عنوان پایلوت اجر خواهد شد.

دکتر علی اکبر حق دوست افزود: این طرح در سطح کشور اولین است و بقیه استان ها از این طرح الگو برداری می کنند.

وی بیان کرد: مدل سلامت کشورهای جهان را در ابعاد مختلف از جمله تجهیزات و امکانات و تخت های بیمارستانی بررسی کردیم و همه استان را در این طرح دیده ایم.

وی با اشاره به اینکه سه ماه بر روی این طرح کار کرده ایم افزود: مدل ارائه خدمات سلامت در ایران قدیمی و نامطلوب است و بین درمان سرپایی و بیمارستان مرحله و مکانی وجود ندارد و همین موضوع باعث می شود هزینه ها بالا رود.

رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمان اظهار کرد: با اجرای این طرح طی هشت سال آینده، کرمان یکی از قوی ترین استان های کشور در حوزه سلامت خواهد بود.

وی گفت: در کرمان باید هزار تخت بیمارستانی داشته باشیم ضمن اینکه یکسری تخت ها در بیمارستان ها باید اصلاح شوند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمان با اشاره به اینکه وضعیت تخت های بیمارستان های شفا، شهید باهنر و بیمارستان شهید بهشتی مناسب نیستند و نیاز به اصلاح دارند افزود: تنها بیمارستان پیامبر اعظم (ص) در این زمینه شرایط خوبی دارد.

وی اظهار کرد: بیمارستان های خصوصی کرمان با ۶۰ تا ۷۰ تخت فعال هستند و مطالعات علمی نشان می دهد این بیمارستان ها با کمتر از ۱۵۰ تختخواب با بهترین مدیریت ضرر ده و زیر ۸۰ تختخواب به طور قطع ضرر ده هستند.

وی ادامه داد: اگر قرار باشد در استان کرمان در حوزه سلامت خدمات خوبی داده شود، باید ۳۰ درصد تخت های بیمارستانی ما خصوصی باشد که احتمالا ۲۰ درصد بیماران از این حوزه استفاده می کنند.

حق دوست گفت: در حال حاضر ضریب اشغال تخت های بیمارستان های خصوصی در استان کرمان ۱۴ درصد و در کشور ۱۸ درصد است.

وی خاطرنشان کرد: بیمارستان های خصوصی با داشتن ۳۰۰ تا ۴۰۰ تخت می توانند به بنگاه های درآمدزا تبدیل شوند.

ستاد سرمایه گذاری حوزه سلامت از بهمن ماه سال گذشته تشکیل و تاکنون چهار نشست در این رابطه برگزار شده که هدف اصلی آن احداث بیمارستان های بزرگ و جدید در کرمان است.



ارسال نظر


آخرین خبرها