کد خبر: 49007 | زمان مخابره: 14:37:37 - سه شنبه 9 تیر 1394 | بدون نظر | |

بیماران “طرح شفا”، چشم انتظار خیّرین و مردم نوعدوست

23

بیمار مبتلا به سرطان صعب‌العلاج می‌گوید: در این دو سال که من به خاطر بیماری زمینگیر شدم همسرم با کار در یک شرکت خدماتی به امرار معاش خانواده کمک می‌کرد که ایشان هم سه ماه پیش در اثر تصادف پایش شکست و او هم خانه‌نشین شد.

به گزارش  نشانه نیوز،‌ آیات و روایات متعددی در دین مبین اسلام به دستگیری توانگران معنوی و مادی از ناتوانان سفارش می کند. این مسئله نه تنها در سخن، بلکه در عمل و رفتار پیامبر عظیم الشأن(صلی الله علیه وآله) و ائمّه اطهار(علیهم السلام) تبلور داشت، تا آنجا که هیچ گاه پیامبر اعظم(صلی الله علیه وآله) به درخواست کنندگان «نه»نگفت. بارها حضرت علی(علیه السلام) نیاز دیگران را به خود و خانواده‌اش مقدّم داشت و ائمه دیگر نیز همین طور.

«اهتمام به امور مسلمانان» و برآوردن نیاز دیگران به زمان و مکان و فرد خاصی محدود نیست و در همه زمان‌ها و مکان‌ها جاری است و اهمیت و جایگاه بسیار والایی دارد و البته با پیچیدگی و پیشرفت جوامع، اهمیت آن بیشتر شده و با توجه به کارکردهای مهم اجتماعی آن، نیاز است که نه تنها تک تک افراد، بلکه سازمان‌ها و مؤسسه‌های خیریه برای رسیدگی به مشکلات معنوی و مادی انسان‌ها اقدام کنند تا جامعه و مشکلات آن، افراد را از رسیدن به کمال باز ندارد.

با این مقدمه می‌خواهیم روزنه‌ای باز کنیم به دنیایی که در آن در جوار ما انسان‌های بیمار، نیازمند و مستحقی زندگی می‌کنند که چشم انتظار یاری همنوعان خود هستند و خیّرین را به مدد می‌طلبند.

توفیق رفیق راه شد و به اتفاق مسئولین کمیته امداد امام خمینی کرمان راهی منزل دو خانواده‌ی تحت پوشش این نهاد شدیم که هر یک با نگهداری و پرستاری از بیمار خود، نه تنها رنج مراقبت را بر جان می‌خرند بلکه با دست خالی و توکل به خدا، در انتظار یاری نوعدوستان و خیّرین می‌باشند.

 22

محله‌ی سلسبیل کرمان و کوچه پس کوچه‌هایش مقصد دیدار با اولین خانواده می‌باشد.

مسعود مهدی‌زاده، جوانی است که به بیماری صعب‌العلاج سرطان غدد لنفاوی در اطراف قلب مبتلاست که به گفته پزشکان از بیماری‌های نادر است.

او که پیش از این کارگر روزمزد میدان بارفروشی بوده، می‌گوید: قریب دو سال است که به این بیماری گرفتار شدم و هر چه داشتم خرج کردم تا شاید سلامتی‌ام حاصل شود و از آن جا که توان ادامه درمان و تامین هزینه‌ها را نداشتم، تحت پوشش کمیته امداد امام(ره) درآمدم.

وی افزود: در مدت کوتاهی ۴۰ کیلو وزن کم کردم و هنگام تشخیص بیماری توسط پزشک؛ بلافاصله در بیمارستان افضلی‌پور کرمان بستری شدم و تحت عمل جراحی قرار گرفتم، پس از آن به بیمارستان شهید باهنر منتقل و شش ماه هم شیمی درمانی شدم که البته این مراحل را با توکل به خدا، همکاری خانواده و کمک خیّرین و کمیته امداد سپری نمودم.

این جوان بیمار در ادامه گفت: در همین حین مادرم فوت کرد و شرایط روحی و جسمی من وخیم‌تر شد.

وی که دارای یک دختر ۸ ساله می‌باشد اظهار داشت: در این دو سال که من به خاطر بیماری زمینگیر شدم همسرم با کار در یک شرکت خدماتی به امرار معاش خانواده کمک می‌کرد که ایشان هم سه ماه پیش در اثر تصادف پایش شکست و او هم خانه‌نشین شد.

“مینا” دختر ۸ ساله‌ی این خانواده نیز با لحنی معصوم و کودکانه از آرزوهای کوچک خود برای رسیدن به آینده‌ای متعالی گفت و از مردم برای تامین هزینه‌های معاش، تحصیل و پوشاک مدد طلبید.

این خانواده‌ی محترم که دریک اتاق کوچک اجاره‌ای روزگار را می‌گذرانند و با مشکلات دست و پنجه نرم می‌کنند به دعای خیر همنوعان و کمک خیّرین نیازمندند.

کمیته امداد امام خمینی با اجرای “طرح شفا” اقدام به جذب خیّر برای بیماران تحت پوشش می‌کند و هم اکنون ۳۰۰۰ بیمار واجد شرایط را زیر چتر حمایت آورده لیکن به کمک هموطنان؛ هم استانی‌ها و شهروندان کرمان نیازمند است.

24

“حبیب‌الله عباس‌زاده” پیرمرد ۷۵ ساله، مورد دیگری بود که توفیق دیدارشان نصیب شد. وی در خصوص بیماری و مشکلات خود چنین گفت:

۲۶ سال پیش در حالی که کارگر مقنّی بودم، درون چاه سقوط کرده و قطع نخاع شدم و در این مدت با داشتن ۱۱ سر عائله تحت پوشش کمیته امداد امام روزگار را با سختی گذرانده‌ایم.

وی افزود: شش فرزند دختر دارم که ۴ تا از آن‌ها هنوز ازدواج نکرده‌اند و همسرم نیز شش سال پیش درگذشت و من در این سال‌ها که بر بستر بیماری افتاده‌ام دچار زخم بستر شده و یکبار نیز هنگام جا به جایی از روی تخت به روی ویلچر پایم شکست و به علت کهولت سن و پوکی استخوان همچنان گرفتارم.

عباس‌زاده با بیان اینکه زندگی ما با مبلغ یارانه و کمک‌های کمیته امداد سپری می‌شود، از همنوعان خیّر و نیکوکار درخواست یاری و مدد نمود.

وی گفت: بنده تحت پوشش طرح شفا قرار گرفته‌ام و یکی از همشهریان خیّر ماهانه مبلغی کمک می‌کند اما همچنان در انتظار یاری مردم عزیز هستیم.

لازم به ذکر است در حال حاضر سه هزار بیمار صعب العلاج تحت حمایت کمیته امداد استان کرمان قرار دارند که ۲۹۰۰ نفر از آنان فاقد حامی هستند.

“طرح شفا” به منظور حامی‌یابی جهت کمک به بیماران صعب العلاج نیازمند(سرطانی، کلیوی، ام اس و …) که متحمل هزینه‌های سرسام‌آور درمانی هستند، اجرا می‌شود و افراد می‌توانند به عنوان حامی با تقبل مبلغی(حداقل ۳۰۰ هزار ریال) به صورت ماهیانه موجبات رفع آلام و کمک به درمان بیماران را فراهم کنند و همچنین  شماره حساب ۰۱۰۵۰۷۵۷۷۵۰۰۶ سیبای بانک ملی به نام کمیته امداد امام خمینی(ره) برای این کار در نظر گرفته شده است.هجرت



ارسال نظر


آخرین خبرها