کد خبر: 49121 | زمان مخابره: 16:16:19 - یکشنبه 14 تیر 1394 | بدون نظر | |

قنات‌های تاریخی کرمان گزینه بعدی برای ثبت در فهرست جهانی می‌باشند

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان گفت: سه قنات تاریخی کرمان گزینه های بعدی استان برای ثبت در فهرست میراث جهانی یونسکو هستند.

 

به گزارش  نشانه نیوز، “محمدعلی کدوری” با تبریک به مناسبت ثبت جهانی روستای صخره ای میمند اظهار کرد: منظر فرهنگی روستای میمند به عنوان نوزدهمین اثر ایران در فهرست میراث جهانی به ثبت رسید.

 

وی افزود: پرونده منظر فرهنگی روستای میمند دو سال قبل برای ثبت جهانی به کمیته میراث جهانی یونسکو ارائه شده بود که به علت ناقص بودن پرونده و گزارش ها به ثبت نرسید.

 

کدوری تصریح کرد: هیات ایرانی به ریاست دکتر محمد حسن طالبیان معاون سازمان میراث فرهنگی کشور و با حضور علیرضا رزم حسینی استاندار کرمان، جلالی نماینده ایران در یونسکو ودکتر مهناز اشرفی مدیر پایگاه میراث فرهنگی میمند به منظور دفاع از پرونده‌های شوش و میمند در نشست کمیته بین المللی یونسکو حضور داشتند.

 

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان ادامه داد: پرونده قنات جوپار کرمان و دو قنات اکبرآباد و قاسم آباد بروات که بیش از یک سده از عمر آنها می گذرد، نیز به یونسکو ارسال شده اند.

 

وی خاطرنشان کرد: استان کرمان دارای آثار تاریخی و طبیعی منحصربه فردی چون باغ فتح آباد، آستانه شاه نعمت الله ولی و کلوت های شهداد است که شایستگی ثبت جهانی را دارند که با برنامه ریزهای مناسب اقدامات لازم در خصوص ثبت آنها نیز صورت خواهد گرفت.



ارسال نظر


آخرین خبرها