کد خبر: 49721 | زمان مخابره: 14:34:59 - دوشنبه 12 مرداد 1394 | بدون نظر | |

فرماندار جیرفت: قتل های اخیر ریشه در ناامنی ندارد

فرماندار جیرفت گفت: شهرستان جیرفت از امنیت بالایی برخوردار است و قتل های اخیر ریشه در ناامنی ندارد.

 به گزارش نشانه نیوز، احمد امینی روش افزود: متاسفانه در دو روز گذشته شاهد پنج فقره قتل در شهرستان جیرفت بودیم که هیچ یک از این قتل ها جنبه ناامنی ندارد و نوعی کینه توزی یا تسویه حساب شخصی بوده است.

وی بیان کرد: در قتل نخست پسر خانواده اقدام به کشتن پدر و نامادری خود کرده و هیچ کسی حتی اعضای خانواده مقتولان از وقوع این حادثه با خبر نبودند که بتوانند پیشگیری کنند.

وی گفت: متاسفانه در قتل بعدی تعدادی جوان اقدام به گروگانگیری چند نفر از افاغنه غیر مجاز می کنند که به علت درگیری بین آنها دو نفر از گروگانگیرها کشته می شوند.

فرماندار جیرفت افزود: در پی این حادثه خانواده مقتولان برای انتقام جویی یک نفر از این افاغنه را به قتل می رسانند.

وی تصریح کرد: نباید با وقوع چند قتل که بیشتر نوعی انتقام جویی شخصی است چهره شهرستان را ناامن جلوه دهیم.

امینی روش گفت: شورای تامین شهرستان جیرفت به همراه نیروهای نظامی، انتظامی و امنیتی و دستگاه قضایی مسایل را رصد کرده و همانند گذشته تا حصول نتیجه این حوادث را پیگیری می کند.

وی افزود: نیروی انتظامی به همراه نیروهای اطلاعاتی و سپاه در شهرستان در زمینه برخورد با عوامل ناامنی تلاش کرده اند و گواه این سخنان این است که ما در حال حاضر هیچ اشرار با سابقه و شناسنامه داری در شهرستان نداریم.

رییس شورای تامین شهرستان جیرفت گفت: با توجه به اینکه تسویه حساب های شخصی در قتل های اخیر مشهود بوده لذا نیروی انتظامی نمی تواند برای هر خانه یک مامور بگذارد به فرض اینکه بخواهد از وقوع چنین حوادثی جلوگیری کند.

وی با ابراز تاسف از وقوع چنین حوادثی در شهرستان جیرفت افزود: همه مردم بویژه خانواده ها باید به کمک دستگاه های مسوول و ذیربط بیایند تا شاهد کاهش هرچه بیشتر این گونه حوادث تلخ باشیم.

امینی روش بیان کرد: به برکت نظام جمهوری اسلامی خدمات قابل قبولی در شهرستان انجام شده و انعقاد ۱۲۰ تفاهمنامه سرمایه گذاری نیز در سایه امنیتی است که در شهرستان وجود دارد.

وی با بیان این که نباید با وقوع چنین حوادثی فضای جامعه را متشنج کرد گفت: خوشبختانه نیروهای انتظامی، سپاه و سربازان گمنام امام زمان (عج) به همراه دستگاه قضایی با عوامل ناامنی برخورد قاطع انجام خواهند داد.

شهرستان جیرفت با ۲۸۰ هزار نفر جمعیت در فاصله ۲۳۰ کیلومتری جنوب کرمان است.



ارسال نظر


آخرین خبرها