کد خبر: 49718 | زمان مخابره: 14:33:03 - دوشنبه 12 مرداد 1394 | بدون نظر | |

استفاده از هواپیمای پهن پیکر ایرباس ۳۴۰ در حج تمتع امسال/تغییر ساعات پرواز حجاج

مدیرکل فرودگاه‌های استان کرمان از انجام پروازهای سال جاری حجاج تمتع استان توسط پروازهای پهن پیکر ایرباس ۳۴۰ برای اولین بار و نیز پروازهای ایرباس ۶۰۰-۳۰۰ خبر داد.

به گزارش  نشانه نیوز، “محمد نخعی” با اعلام این خبر اظهار کرد: به منظور تسریع و نیز تکریم امور حجاج استان انتقال زائران با پروازهای پهن پیکر یاد شده که سال‌های پیش تنها با ایرباس ۶۰۰-۳۰۰ انجام می‌شد، امسال با پروازهای ایرباس ۳۴۰ با تعداد صندلی بیشتر و با تجهیزات مدرن و پیشرفته و همچنین ایرباس‌های ۳۰۰-۶۰۰ انجام خواهد شد.

وی از هماهنگی‌های ویژه هوانوردی و فرودگاهی و تعامل با سایر نهادهای مجری پروازهای حجاج خبر داد و گفت: هماهنگی‌های ویژه امنیتی، فرهنگی و اطلاع‌رسانی، ایمنی، هوانوردی، فرودگاهی، امدادی، پزشکی و بهداشتی با تشکیل جلساتی پیگیری واعم برنامه‌ها بازبینی وگروه‌های ویژه برای انجام هر حوزه ماموریت یافته‌اند.

نخعی با اشاره به انجام پروازهای رفت حج تمتع از فرودگاه بین‌المللی کرمان از ۱۳ تا ۱۵ شهریور ماه سال جاری اظهار کرد: برنامه فعلی از سوی یک شرکت هواپیمایی به عنوان مجری این پروازها اعلام شده و اعزام زائران خانه خدا طی سه روز و هر روز دو پرواز انجام خواهد شد.

مدیرکل فرودگاه‌های استان کرمان با بیان اینکه پروازهای سال گذشته، عموما در ساعات نیمه شب وخسته کننده برای حجاج بود، گفت: سال‌های پیش پروازهای تمتع در ساعات از نیمه شب گذشته و بسیار خسته‌کننده برای حجاج استان بود که با پیگیری‌های صورت گرفته، پروازهای حجاج به ساعات مناسبی از روز منتقل شده که این امر باعث تکریم و تسهیل امور حجاج استان خواهد شد.

نخعی با بیان اینکه فرودگاه‌های استان میزبان ۲۳۸۴ زائر خانه خدا در حج تمتع امسال هستند، تصریح کرد: پاسخگویی مواردی همچون تاخیر، تعجیل، تغییر مسیر پروازی، ابطال و نیز موارد مرتبط با بار مسافران و حجاج صرفا از طریق روابط عمومی شرکت‌های هواپیمایی مجری اطلاع‌رسانی انجام خواهد شد.

 



ارسال نظر


آخرین خبرها