کد خبر: 53113 | زمان مخابره: 14:21:12 - یکشنبه 1 آذر 1394 | بدون نظر | |

مراسم نکوداشت سردار مدرسه‌سازی استان کرمان برگزار شد

پیش از ظهر امروز یکشنبه اول آذرماه ۹۴ مراسم نکوداشت پهلوان “عطا احمدی” سردار مدرسه‌سازی استان کرمان در محل پردیس دانشگاه خواجه نصیر‌الدین‌طوسی برگزار شد.
به گزارش  نشانه نیوز، در این آیین که بدون حضور عطا احمدی برگزار شد؛از پته منقش به نام عطا احمدی که توسط”حقیقی” دوخته شده بود، تابلوی خوشنویسی به خط استاد”محسنی‌راد”، همچنین مجسمه عطا احمدی ساخته”مجید امینی‌روش”، تابلوی رنگ روغن سردار مدرسه‌سازی استان کار استاد”یزدان‌پناه” و همچنین تمبر وی رونمایی شد.


به علاوه، از سه جلد کتابی که پیرامون زندگی و خاطرات عطا احمدی به نگارش درآمده است رونمایی شد و قرار است بزودی کار دو جلد دیگر نیز به اتمام برسد، ضمن اینکه ترانه‌ای در وصف عطا احمدی که توسط سروده دکتر”افشین یداللهی” سروده، “پیروز ارجمند” آن را آهنگ‌سازی کرده و ارکسترسمفونیک تهران نیز نواخته است توسط “رضا بیجاری” خواننده جوان کرمانی اجرا شد.


یادآوری می‌شود: عطا احمدی که متولد اول آذرماه ۱۳۱۵ در کوهپایه کرمان است تاکنون علاوه بر درمانگاه حضرت فاطمه‌الزهرا(س)، سرای سالمندان و…، ۲۵۰ مدرسه در استان کرمان احداث کرده و ۴۰ مدرسه را به نام شهدا نامگذاری کرده است.


وی همچنین مدارسی را به نام پدر و مادر و همسر خود ساخته است و حتی خانه محل زندگی خود را نیز به بنیاد نیکوکاری حضرت ابوالفضل(ع) تبدیل کرده و به نام همسرش مرحوم”زهرا عراقی” نامیده است.

 



ارسال نظر


آخرین خبرها