کد خبر: 53208 | زمان مخابره: 16:31:02 - دوشنبه 2 آذر 1394 | بدون نظر | |

اخطاریه‎های هواشناسی و اداره کل مدیریت بحران را شدیدا جدی بگیرید

معاون امور آمادگی و مقابله سازمان مدیریت بحران کشور گفت: افزایش ۶۳ درصدی بارش طی دو ماهه اخیر در استان‎های شمالی، پیامی روشن برای فصل پیش رو است و موید آن است که به دلیل مدیریت ریسک باید از قبل آماده باشیم و آمادگی خود را به دست آوریم.

۱۳۹۴ دوشنبه ۲ آذر ساعت ۱۸:۱۲

خبرگزاری پانا+

به گزارش  نشانه نیوز، مرتضی اکبرپور در جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران استان گلستان با اشاره به جو رسانه ای درزمینه پدیده ال نینو در کشور اذعان کرد: آنچنان به دنبال پدیده‎های جوی همچون ال‎نینو و لالینو نیستیم، بلکه باید همچون گذشته وظایف خود را در آستانه فصل سرما انجام ‎دهیم.

 

وی با اشاره به تجربه تلخ زمستان ۱۳۸۶ خاطرنشان کرد: بر اساس تجربیات تلخ سال ۱۳۸۶ و مشکلات حاصل از آن شرایط برای استان‎های شمالی، ایجاب می‎کند که هوشیار باشیم و اگر مشکلی وجود دارد آن را اصلاح کنیم.

 

وی با تاکید براهمیت آمادگی در برابر حوادث طبیعی یادآور شد: موضوع آمادگی از برنامه‎هایی به شمار می‎رود که در سیاست کلی نظام برای مسئولان و مردم به طور دائمی مورد تاکید است و تکلیفی است که باید برای آن برنامه داشته باشیم و از آمادگی نسبی تا پایان این بازه زمانی برخوردار باشیم.

 

اکبرپور تصریح کرد: اوضاع را رصد کنید، کنترل کنید تا بتوان قبل از وقوع حادثه آن را در نطفه خفه کرد، اگر این کار انجام نگیرد تاب آوری جامعه کاهش خواهد یافت و بحران به سطح ملی سوق داده می شود، در حالی که مدیریت تا قبل از کشیده شدن به فضای بحرانی باید اعمال شود.

 

وی متذکر شد: نقاط آسیب‎پذیررا شناسایی کنید تا از آمادگی لازم برخوردار باشیم، باران رحمت الهی است و با توجه به کم آبی باید از آن استقبال کنیم اما اگر آماده نباشیم و زیرساخت‎ها را مهیا نکنیم، تبدیل به نقمت خواهد شد.

 

اکبرپور با اشاره به استان گلستان به عنوان استانی با مدیران کارآمد در موضوع مدیریت بحران بیان کرد: شما مدیران شایسته و لایقی هستید؛ اما دستگاه‎های نظارتی وارد سطح بحران شدند و به ریز مدیران را زیر سوال می‎برند، نگذارید حادثه تبدیل به بحران شود، با ابزار قانونی صحنه را خوب مدیریت کنید و نگذارید دستگاه نظارتی شما را به چالش بکشد.

 

وی یادآور شد: اخطاریه‎های استانی از سمت هواشناسی و اداره کل مدیریت بحران را شدیدا جدی بگیرید و در پنج ماه باقی مانده سال کشیک‌های مجموعه خود را فعال کنید.

 

معاون امور آمادگی و مقابله سازمان مدیریت بحران کشور پاشنه آشیل حوادث گذشته را در بخش اطلاع‎رسانی قلمداد و اذعان کرد: در تجربیات گذشته آسیب‎پذیرترین بخش حوادث بخش اطلاع‎رسانی بوده و انتظار می‎رود هر نقطه ای از استان که حادثه رخ می دهد خبرش سریعا به استان اعلام شود.

اکبرپور یادآور شد: باید اطلاعات حوادث اول به مدیریت بحران استان ارائه شود، نه اینکه ابتدا به رسانه‌ها بدهیم و مدیریت بحران آن خبر سوخته را از رسانه‌ها بگیرد.

وی با تاکید بر نظارت عالیه به عنوان مهم‎ترین وظیفه مدیرت بحران از اختصاص اعتبارات مدیریت بحران به دستگاه‎های کشوری، راه وشهرسازی، نیرو، جهاد کشاورزی و هلال احمر خبر داد و از دستگاه‎های استانی خواست تا سهم خود را از این اعتبارات پیگیری ومطالبه کنند.



ارسال نظر


آخرین خبرها