کد خبر: 53313 | زمان مخابره: 10:07:42 - پنجشنبه 5 آذر 1394 | بدون نظر | |

۳۰۰ هزار تبعه افغان در استان کرمان حضور دارند

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی گفت: حدود ۳۰۰ هزار تبعه افغان در استان کرمان معادل ۱۰ درصد جمعیت استان حضور دارند که عدد بسیار نگران کننده ای است.

به گزارش نشانه نیوز،  محمدرضا پورابراهیمی در نشست شورای اداری استان کرمان که با حضور علی شمخانی دبیر شورای عالی امنیت ملی در استانداری برگزار شد افزود: این نگرانی بشدت مردم و فضای اجتماعی استان را تحت تاثیر قرار داده است.
وی بیان کرد: جلسات متعددی با وزیر کشور در دولت قبل و فعلی تشکیل شده است و امام جمعه و استاندار کرمان همواره به جد از این وضعیت گلایه داشته اند.
وی گفت: قرار است این موضوع در شورای عالی امنیت ملی در قالب برنامه مدون عملیاتی و اجرایی شود.
نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: هیج جایی از دنیا حضور یک فرد بیگانه در کشور را بدون هویت و شناسنامه که تبعات و آثار بسیار سنگین اجتماعی، اقتصادی و اشتغال ایجاد می شود این طور تحمل نمی کنند.
وی افزود: از دبیر شورای عالی امنیت ملی می خواهیم این قول را بدهند که در شورا یک برنامه جامع برای این موضوع تدوین شود.
پورابراهیمی گفت: آخرین، مهمترین و اثرگذارترین نهاد در این حوزه شورای عالی امنیت ملی است و درخواست جدی داریم که یک برنامه جامع برای ساماندهی اتباع بیگانه ارایه شود.
وی بیان کرد: اگر دولت یک لایحه برای اتباع بیگانه در مجلس ارایه کند آماده همکاری برای در اولویت قرار دادن آن هستیم و به دلیل مسائل امنیتی لازم است این موضوع با رویکرد مثبت دنبال شود.
نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی گفت: امیدواریم در آینده خبرهای خوبی به مردم کرمان در بحث حل مشکل و ساماندهی اتباع خارجی بدهیم.
استان کرمان با ۲۳ شهرستان بیش از سه میلیون نفر جمعیت دارد.
دبیر شورای عالی امنیت ملی امروز چهارشنبه وارد کرمان شد سخنرانی در دانشگاه شهید باهنر کرمان، شرکت در گردهمایی پیشکسوتان جهاد و شهادت استان و نشست شورای اداری استان از برنامه های سفر یک روزه علی شمخانی به کرمان بود.



ارسال نظر


آخرین خبرها