کد خبر: 55511 | زمان مخابره: 17:16:55 - یکشنبه 18 بهمن 1394 | بدون نظر | |

تایید صلاحیت ۱۵ داوطلب دیگر انتخابات مجلس شورای اسلامی در کرمان

مدیرکل سیاسی و انتخابات استانداری کرمان گفت: صلاحیت ۱۵ داوطلب دیگر انتخابات مجلس شورای اسلامی در این استان توسط شورای نگهبان تایید شد.

به گزارش نشانه نیوز، علی یار اسکندری نسب  افزود: ۱۴۳ داوطلب در استان کرمان در مجموع تایید صلاحیت و ۱۰۵ نفر رد صلاحیت شدند.
وی اظهار کرد: افراد تایید صلاحیت شده معادل ۵۷٫۵ درصد از مجموع ۲۴۸ داوطلب انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی در استان کرمان هستند.
وی گفت: تعداد داوطلبان رد صلاحیت شده استان کرمان نیز ۱۰۵ نفر معادل ۴۲٫۵ درصد هستند.
دبیر ستاد انتخابات استان کرمان بیان کرد: حدود ۱۴۳ داوطلب مجلس شورای اسلامی برای انتخاب ۱۰ نماینده تایید صلاحیت شدند که با این حساب ۱۴٫۳ نفر در استان کرمان برای هر کرسی مجلس رقابت می کنند.
وی افزود: ۱۲۰ داوطلبی که در مرحله اول تایید صلاحیت نشده بودند به شورای نگهبان درخواست بررسی مجدد داده بودند.
۲۷۰ داوطلب انتخابات مجلس شورای اسلامی در مرحله نخست در استان کرمان نام نویسی کردند که ثبت نام ۲۶۷ نفر نهایی شد.
۱۱ داوطلب قبل از رسیدگی هیات های اجرایی انصراف دادند و صلاحیت ۲۵ نفر به تایید هیات های اجرایی نرسید.
فهرست نهایی ۲۳۱ نفر از داوطلبان توسط هیات های اجرایی به هیات نظارت بر انتخابات استان ارسال شد که از این تعداد ۱۳۲ نفر حدود ۴۸ درصد در هیات نظارت در مرحله اول تایید صلاحیت و ۱۲۰ نفر معادل ۵۲ درصد عدم احراز و برخی نیز رد صلاحیت شدند.
شورای نگهبان نیز از ۲۷ دی ماه تا ۱۶ بهمن ماه صلاحیت داوطلبان را بررسی و در نهایت بامداد روز شنبه اسامی را به وزارت کشور اعلام کرد.
آن دسته از داوطلبانی که صلاحیت آنها در هیات های اجرایی و نظارت تایید شده بود و در شورای نگهبان صلاحیت آنها احراز نشد، از ۱۷ تا ۱۹ بهمن ماه فرصت دارند تا اعتراض خود را به شورای نگهبان تسلیم کنند.
داوطلبان قطعی انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی می توانند از ۲۹ بهمن ماه به مدت یک هفته تبلیغات خود را آغاز کنند.
انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی همزمان با انتخابات پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری هفتم اسفندماه ۹۴ در سراسر کشور برگزار می شود.
مردم استان کرمان سه نماینده در مجلس خبرگان رهبری و ۱۰ نماینده در مجلس شورای اسلامی دارند.



ارسال نظر


آخرین خبرها