کد خبر: 58390 | زمان مخابره: 15:48:37 - سه شنبه 7 اردیبهشت 1395 | بدون نظر | |

طرح مطالعاتی غربالگری هپاتیت در مهمانشهرها اجرا شد

رئیس اداره مراقبت مرکز مدیریت بیماری های واگیر وزارت بهداشت از اجرای طرح مطالعاتی غربالگری هپاتیت B و C در چهار مهمانشهر کشور خبر داد.

به گزارش  نشانه نیوز،  محمود سروش  در حاشیه بازدید هیات دیپلماتیک و سازمان های بین المللی از مهمانشهر شهرستان بردسیر در جمع خبرنگاران افزود: این طرح مطالعاتی که برای اتباع خارجی اهمیت فوق العاده ای دارد در مهمانشهر بردسیر به پایان رسیده و امسال در سه مهمانشهر دیگر اجرایی می شود.

وی بیان کرد: ایمن سازی کامل برای اتباع بیگانه در چارچوب این طرح صورت می گیرد.
وی بیماری های گوارشی و روده ای را از مهمترین بیماری های اتباع بیگانه به ویژه اتباع غیر مجاز عنوان کرد و گفت: وضعیت بیماری ها در مراکز بهداشتی و درمانی مربوط به اتباع بیگانه مانند وضعیت ایران است.
سروش افزود: وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بر اساس تفاهم نامه سه جانبه بین این وزارتخانه، کمیساریای عالی امور پناهندگان و وزارت کشور امور درمانی و بهداشتی را برای اتباع بیگانه به انجام می رساند.
وی خاطرنشان کرد: در مهمانشهرهای کشور از بین اتباع بیگانه ضمن انتخاب افرادی به عنوان بهبخش، افرادی نیز به عنوان رابط سلامت انتخاب می شوند.
این مسئول در وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: رابطان سلامت در راستای انتقال پیام سلامت به اعضای خانواده های اتباع بیگانه نقش بسیار ارزشمندی دارند.
وی اضافه کرد: در مهمانشهر بردسیر ۳۸ نفر به عنوان رابط سلامت همکاری دارند.
سروش به وجود ۱۵ مهمانشهر در کشور اشاره کرد و گفت: با احتساب پایگاه های خارج اردوگاهی، ۲۳ مرکز در کشور وجود دارد که در هر یک از آنها بین ۲۰ تا ۸۰ نفر به عنوان رابطان سلامت با وزارت بهداشت همکاری می کنند.
وی هیات دیپلماتیک و سازمان های بین المللی را که شامگاه گذشته (دوشنبه) وارد کرمان شدند، همراهی می کند.
اعضای این هیات همچنین وضعیت آموزشی مهمانشهر بردسیر را از نزدیک بررسی کردند.
مدیر آموزش و پرورش شهرستان بردسیر در حاشیه این بازدید گفت: چهار مرکز آموزشی در چهار دوره تحصیلی به دانش آموزان اتباع خارجی در مهمانشهر بردسیر خدمات تحصیلی ارائه می کنند.
محمد کاظمی نژاد افزود: ۳۰۰ دانش آموز پسر و ۲۹۰ دانش آموز دختر در ۳۲ کلاس درس مجزای دخترانه و پسرانه در دوره ابتدایی در حال تحصیل هستند.
وی گفت: ۱۵۰ دانش آموز دختر و ۱۲۰ دانش آموز پسر نیز به صورت مجزا در دوره های تحصیلی متوسطه در این مهمانشهر خدمات آموزشی دریافت می کنند.
وی تصریح کرد: تمامی کلاس های درس دانش آموزان در مهمانشهر بردسیر در فضای ثابت و فقط چهار کلاس درس در کانکس برگزار می شود.
مدیر آموزش و پرورش بردسیر افزود: ۷۰ معلم مرد و زن در این مهمانشهر خدمات آموزشی را به دانش آموزان ارائه می کنند که این افراد از بهترین معلمان شهرستان بردسیر به شمار می روند.
وی بیان کرد: تفکیک مدارس دخترانه و پسرانه در این مهمانشهر طی سال گذشته انجام شده است.
کاظمی نژاد گفت: تعداد ۴۰۰ نفر از دانش آموزان اتباع خارجی در شهر بردسیر و در کنار دانش آموزان ایرانی مشغول تحصیل هستند.
وی افزود: شیفت عصر مراکز تحصیلی اتباع بیگانه در مهمانشهر بردسیر در اختیار سوادآموزی است و حتی بزرگسالان بی سواد آموزش های سواد آموزی را فرا گیرند.
این هیات متشکل از نمایندگان سازمان های بین المللی مستقر در ایران و سفرا و نمایندگان کشورهای مختلف از بخش های مختلف مهمانشهر بردسیر و وضعیت اتباع خارجی در این منطقه بازدید کرد.
بیش از ۳۰۰ هزار تبعه و مهاجر خارجی در استان کرمان حضور دارند.

 



ارسال نظر


آخرین خبرها