کد خبر: 58992 | زمان مخابره: 15:13:38 - چهارشنبه 29 اردیبهشت 1395 | بدون نظر | |

نخستین محموله ریلی سیمان صادراتی ممتازان به پاکستان اعزام شد

نخستین محموله ریلی سیمان صادراتی ممتازان به پاکستان توسط اداره کل راه آهن کرمان اعزام شد.

به گزارش  نشانه نیوز،
مدیرکل راه آهن کرمان در این مراسم اظهار داشت: اولین محموله باوزن خالص ۸۴۰ تن و وزن ناخالص ۱۲۰۰ تن سیمان از کرمان به مقصد بندر کویته ی پاکستان ارسال شد.

سیدرضا سادات حسینی افزود: این محموله در ایستگاه زاهدان واگن به واگن می شود چرا که عرض ریل ایران با ریل پاکستان متفاوت است و ناچار به جابه جایی بار هستیم.

وی با بیان اینکه این محموله مستقیماوارد کویته می شود گفت: این محموله طبق توافق در ماه ۵ هزار تن می باشدکه قابلیت افزایش بار را داشته و امیدواریم این امر تداوم پیدا کند.

سادات حسینی از صادرات محموله ی ذغال نیز خبر داد و گفت: در ماه ۱۰۰ هزار تن محموله ی ذغال توسط واگن های مسقف اززرند به ترکیه صادرمی شود.

وی راه آهن را یک ناوگان حمل و نقل سبز به جهت کاهش آسیب های زیست محیطی و ایمن عنوان کرد وافزود: با توجه به وحدت و تعاملی که دراستان کرمان وجود دارد امیدواریم بارهای ریل پسند به این سمت کشیده شوند تا در جهت کارآفرینی حرفی برای گفتن در استان داشته باشیم.

سادات حسینی افزود: مقدار بار حمل شده توسط این قطار با ۱۵ واگن برابر با بار ۴۰ تریلی در مسیر جاده است.

وی بابیان اینکه حمل بار توسط راه آهن یک حمل و نقل سبز و ایمن است گفت: از حمل بار  شرکت ها و بخش خصوصی در اداره کل راه آهن کرمان استقبال میکنیم.

وی استان کرمان را قطب کشاورزی ، معدنی و صنعتی کشوردانست و گفت: با توجه به ظرفیت ریلی موجود دراستان کرمان با همکاری مسئولان میتوانیم از این ظرفیت به خوبی استفاده کنیم.

معاون مالی اداری شرکت سیمان ممتازان نیز در این آیین اظهار داشت:به دلیل مشکلات حمل و نقل سیمان و ارزان بودن آن نسبت به حجمش، این کالا در کل دنیا یکی از محصولاتی است که بیشتر از ۵ درصد صادر نمی شود.

محمد خانی افزود: در کشور ایران نزدیک به ۷۰ شرکت سیمان وجود دارد که در سال گذشته نزدیک به ۵۶ میلیون تن سیمان فروش داشتیم و این در حالی است که حجم ظرفیت تولید سیمان داخل کشور بیش از این مقدار است.

وی ادامه داد: همچنین اکنون می توانیم نزدیک به ۷۰ میلیون تن تولید سیمان داشته باشیم اما به دلیل تقاضای کم در کشور، نیاز به این حجم تولید نیست.

خانی خاطرنشان کرد: حمل و نقل سیمان توسط خطوط ریلی ثبات قیمت دارد و همچنین محموله به یکباره به مرز می رسد که این هزینه ی صادرات محموله را کاهش می دهد که امیدواریم این موضوع پایدار باشد تا از ظرفیت های بلااستفاده ای که در سیمان کشوروجود دارد بتوانیم استفاده کنیم.

معاون مالی اداری شرکت سیمان ممتازان از حمل ریلی سیمان تا دو ماه آینده به کشور روسیه خبر داد و افزود: سیمان ممتازان واحد نمونه ی کیفی کشور بوده است ودارای گواهینامه ی سی ای است که به آن مجوزورود به اروپا را میدهند.

وی خاطرنشان ساخت: با توجه به اینکه سیمان یک  کالای غیر نفتی است می تواند به رونق اقتصادی و ایجاد اشتغال در کشور کمک کند.

معاون مالی اداری شرکت سیمان ممتازان با اشاره به اهمیت حمل سیمان توسط راه آهن افزود: یکی از موضوعات که در کل دنیا برای صادرات حائز اهمیت است بحث صنعت سبز و مسائل زیست محیطی است .

 



ارسال نظر


آخرین خبرها