کد خبر: 58990 | زمان مخابره: 15:12:25 - چهارشنبه 29 اردیبهشت 1395 | بدون نظر | |

۲۰۷ گوهر گرانبها، هدیه استان کرمان در آزادسازی خرمشهر

مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کرمان اذعان کرد: از ۲۰۷ خانواده شهید استان کرمان در عملیات آزاد سازی خرمشهر، دیدار و تقدیر شده است.

به گزارش  نشانه نیوز،
سردار “محمدرضا حسنی سعدی” صبح امروز ۲۹ اردیبهشت ماه در نشست خبری گرامی داشت سالروز آزادسازی خرمشهر، با اشاره به تاریخچه خرمشهر و اینکه در طول تاریخ شرایط سختی داشته است، گفت: ۲۱ ماه اسارت خرمشهر آخرین شرایط سخت خرمشهر آن دوران بوده است.

وی با اشاره به مقاومت ۳۴ روزه خرمشهر، اظهار کرد: فرمانده تیپ‌های بعثی اسارت خرمشهر بیان می کند که یک گردان به محمره فرستادیم که از آن گردان فقط فرمانده و بیسیم چی آن برگشت.

مدیر کل بنیاد شهید و ایثارگران استان کرمان ادامه داد: ۳۴ روز در سال ۵۹ مردم با چنگ و دندان و امکانات کم به دفاع از خرمشهر پرداختند، بطوریکه ۲۰ یا ۳۰ نفر از نیروهای رسمی سپاه باقی مانده بودند.

وی با بیان اینکه، سنگ بنیادین مقاومت در دفاع مقدس، آزادسازی خرمشهر بود، تصریح کرد: برخی معتقدند که مقاومت ۳۴ روزه خرمشهر قابل مقایسه با ۸ سال دفاع مقدس می باشد به طوری که امام جمعه خرمشهر بیان می کند که در روز اول جنگ بر پیکر ۱۸۰ شهید نماز خواندیم و یا معاون سپاه خرمشهر اذعان می کند که نیمه های شب با محمد جهان آرا وارد گلزار شهدا شدیم که یک کمپرسور شهدا آوردند که تا صبح به تدفین آنها مشغول بودیم.

حسنی سعدی با اشاره به آنکه دشمن از سه محور به خرمشهر حمله کرد، اذعان کرد: قوی ترین و شدیدترین حمله دشمن به خرمشهر از سمت ابادان بود که مردم ما قهرمانانه دفاع نمودند و باعث افتخار گشتند و نسل آینده به ۳۴ روز مقاومت این مردم افتخار خواهد کرد.

وی با اشاره به برنامه های ستاد گرامی داشت سوم خردادماه و با بیان اینکه استان کرمان ۱۳۸ شهید طلبه و روحانی تقدیم انقلاب نموده است، ابراز کرد: اولین کنگره شهدای روحانی در سوم خرداد در حسینیه ثارالله کرمان برگزار خواهد شد.

مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران اذعان کرد: میانگین شهدای استان کرمان در سال ۱۳۶۵ از هر ۲۶۲ نفر جمعیت استان کرمان یک شهید بوده اما نسبت شهدای طلبه و روحانی بر اساس سایر اقشار ۶ برابر می باشد.

وی با اشاره به اینکه، در ۵۰ نمایشگاه ۸۰ عکس ۷۰*۵۰ در کل استان در ۳ خرداد ماه برگزار می گردد، ادامه داد: متاسفانه برخی از خانواده های شهید دیگر در قید حیات نمی باشند اما از ۲۰۷ خانواده شهید استان کرمان در عملیات آزاد سازی خرمشهر، دیدار و تقدیر شده است.

حسنی سعدی در پایان با اشاره به پیاده روی جانبازان در ۳ خرداد ماه از تخت دریا قلی بیگی تا گلزار شهدا و گلباران مقبره شهدای آزاد سازی خرمشهر، خاطر نشان کرد: در ۳۰ اردیبهشت از همسران جانباز متوفی کرمان تقدیر و تشکر به عمل خواهد آمد.

 



ارسال نظر


آخرین خبرها