کد خبر: 59919 | زمان مخابره: 14:50:02 - یکشنبه 6 تیر 1395 | بدون نظر | |

آبرسانی و رفع مشکل ۵۱۳ روستای کرمان در سال جاری

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان کرمان گفت: در سال جاری آبرسانی و رفع مشکلات آب ۵۱۳ روستای استان کرمان را در دستور کار داریم.

به گزارش نشانه نیوز، علی رشیدی  در نشست خبری که به مناسبت ‘هفته صرفه جویی در مصرف آب’ در محل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان کرمان برگزار شد افزود: در استان کرمان چندین پروژه مهم در خصوص اقتصاد مقاومتی داریم.
وی گفت: یکی از این پروژه ها ملی است که منابع مالی آن به مبلغ یکهزار و ۱۰ میلیارد ریال توسط صندوق توسعه ملی تامین شده است.
وی اظهار کرد: ۳۴ مجتمع آبرسانی که شامل ۳۹۱ روستا می باشد آبرسانی و مشکلات تامین آب آنها رفع می شود و حدود ۱۳۵ روستای فاقد آب تامین آب خواهد شد.
مدیرعامل شرکت آبفار استان کرمان گفت: کار آبرسانی ۲۰ روستای تک خانوار هم تکمیل می شود.
وی تصریح کرد: هفته آینده عملیات اجرایی ۱۴ پروژه در استان آغاز می شود.
رشیدی افزود: سه پروژه استانی هم تعریف کردیم و در کارگروه اقتصاد مقاومتی استان تصویب شدند که بخشی از آن شامل پروژه های بحران آب بود و متعهد شدیم تعداد ۳۰ هزار کنتور خراب را درست کنیم.
وی بیان کرد: یک روز در هفته را فقط به مسائل اقتصاد مقاومتی اختصاص داده ایم.
وی گفت: اکنون ۸۳ درصد جمعیت روستایی استان زیر پوشش تامین آب است و یک میلیون و ۲۶۰ هزار نفر، جمعیت زیر پوشش روستاهای استان کرمان می باشد که در این حوزه ۱۵ هزار انشعاب غیرمجاز داریم و باید تبدیل به مجاز شوند.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان کرمان با اشاره به اینکه قیمت آب در روستاهای ما ۲ ریال است افزود: قیمت تمام شده آب برای شرکت آبفار ۸۷ ریال است.
وی عنوان کرد: یکی از نابسامانی های بخش آب، قیمت پایین آب است که باید به جایگاه واقعی برسد و انتظار داریم مسئولان در بخش قیمت گذاری آب کمک کنند.
وی با بیان اینکه مشکلات بخش آب زیاد است گفت: اگر با آب خوب رفتار کرده بودیم امروز دچار کم آبی نمی شدیم.
رشیدی کیفیت آب را خط قرمز وزارت نیرو اعلام کرد و افزود: در ۱۶ شهرستان استان آزمایشگاه هایی کامل و جامع با نیروهای متخصص داریم.
وی تصریح کرد: امسال قریب به یکهزار کیلومتر لوله گزاری خواهیم داشت و ۳۰ حلقه چاه هم برای رفع مشکلات کم آبی حفر می شود.
مدیرعامل شرکت آبفار استان کرمان گفت: در حال حاضر بیش از ۲۴۶ هزار اشتراک در سطح استان داریم که بیش از یکصد میلیارد ریال به شرکت آبفار بدهی دارند.
وی افزود: بعد از برجام، چندین شرکت تخصصی خارجی اعلام آمادگی کردند که در زمینه آبرسانی همکاری داشته باشند و تفاهم نامه هایی هم با این شرکت ها داشتیم که هنوز قطعی نشده است.



ارسال نظر


آخرین خبرها