کد خبر: 61238 | زمان مخابره: 10:21:00 - سه شنبه 16 شهریور 1395 | بدون نظر | |

تقویت صندوق‌های خرد روستایی در مناطق ۸گانه اقتصادی کرمان

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری کرمان گفت: تشکیل صندوق‌های خرد و محلی تجربه خوبی برای توانمندسازی مردم هستند که توسط مجموعه‌های معین در مناطق ۸گانه اقتصادی کرمان تقویت می‌شوند.

به گزارش نشانه نیوز، ، محمدرضا فتوت در نشست نماینده سازمان فائو «سازمان خواربار جهانی» در ایران اظهار داشت: استاندار کرمان علاقه‌مند به جلساتی هستند که ایده‌های توسعه‌ای برای استان دارند.

وی بیان داشت: طی دو، سه سال گذشته برنامه‌ریزی‌های کشور ما با توجه به شرایط اقتصادی حاکم بر ایران و با رهنمودهای رهبر معظم انقلاب اسلامی به سمت اقتصاد مقاومتی رفته است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری کرمان ادامه داد: اولویت اقتصاد مقاومتی نیز شامل مواردی چون مردمی‌کردن اقتصاد، استفاده از منابع داخلی و ظرفیت‌های موجود در کشور، توجه به محیط زیست و منابع طبیعی، صادرات، تولید و اشتغال است.

فتوت افزود: کرمان به عنوان یکی از استان‌های سه‌گانه پایلوت اقتصاد مقاومتی است و برنامه‌های ویژه‌ای در این رابطه در استان کرمان در حال انجام است که تقسیم استان به هشت منطقه جغرافیای اقتصادی از جمله این موارد به‌شمار می‌رود.

وی ابراز داشت: بنگاه‌های اقتصادی بزرگ و شرکت‌های غیردولتی و توانمند در هر یک از مناطق هشت‌گانه اقتصادی کرمان به کمک دولت آمده‌اند و برای توانمندسازی مردم به ما کمک می‌کنند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری کرمان با تاکید بر اینکه توسعه مناطق روستایی برای ما بسیار مهم است، ادامه داد: شهرستان‌های ریگان، نرماشیر، بم و فهرج در شرق استان کرمان یکی از مناطق هشت‌گانه اقتصادی هستند.

فتوت اظهار کرد: تشکیل صندوق‌های خرد و محلی تجربه خوبی در توانمندسازی مردم هستند که از این الگو استفاده می‌کنیم و صندوق‌ها توسط مجموعه‌های معین در منطقه تقویت می‌شوند و صندوق‌های خرد روستایی در شهرستان نمونه اقتصاد مقاومتی قلعه‌گنج توسعه داده شده‌اند.



ارسال نظر


آخرین خبرها