کد خبر: 61520 | زمان مخابره: 10:22:26 - دوشنبه 22 شهریور 1395 | بدون نظر | |

تسهیلات چهار درصد به صادرکنندگان پسته پرداخت می شود

مدیر اجرایی دفتر نمایندگی اتاق بازرگانی کرمان در رفسنجان گفت: امسال تسهیلات چهار درصد برای صادرکنندگان پسته از سوی صندوق توسعه ملی در نظر گرفته شده است که به آنان پرداخت می شود.

به گزارش نشانه نیوز، عباس عسجدی در حاشیه بازدید رئیس اتاق بازرگانی و صنایع نورنبرگ آلمان و هیئت همراه از باغات پسته شهرستان رفسنجان به خبرنگار ایرنا اظهار کرد: دفتر نمایندگی رفسنجان با اطلاع رسانی در حوزه شهرستان های رفسنجان، انار و شهربابک از تعدادی از متقاضیان ثبت نام کرده و مراحل پرداخت تسهیلات در اتاق در حال پیگیری است.

وی با اعلام اینکه سقف تسهیلات ۳ میلیارد ریال است افزود: سال گذشته به تعدادی از تاجران و صادرکنندگان پسته این تسهیلات پرداخت شد.
وی گفت: این تسهیلات در قالب بازپرداخت ۴ قسط به متقاضیان ارائه و نقدینگی تاجران و صادرکنندگان با این روش تأمین می شود تا دغدغه ای برای صادرات این محصول ارزآور وجود نداشته باشد.
عسجدی با بیان اینکه صادرات پسته از رفسنجان به کشورهای اروپایی و آسیایی صورت می گیرد بیان کرد: فعالان زنجیره تولید تا صادرات پسته به خوبی می دانند حفظ و توسعه این بازار به تولید سالم و با کیفیت بستگی دارد و بر همین اساس سعی می کنند با استفاده از کود و سم های ارگانیک و رعایت حد مجاز، بازار خود را حفظ کنند.
وی افزود: مصرف سموم شیمیایی در باغات رفسنجان به شدت کاهش یافته و کشاورزان از روش های آبیاری نوین و سموم کم و کودهای حیوانی استفاده می کنند.
رئیس دفتر اتاق بازرگانی در رفسنجان همچنین گفت: در این بازدید به هیات آلمانی مزایای استفاده از آبیاری نوین و مضرات استفاده آبیاری به روش غرقابی ارایه شد.
وی با اشاره به اهمیت محصولات ارگانیک خاطرنشان کرد: این محصولات با بهره گیری از روش های بیولوژیک برای حذف علف های هرز و از بین بردن آفات، جلوگیری از فرسایش خاک و حذف بسیاری از بیماری ها از سلامت کامل برخوردارند.
وی از اعضای این هیات درخواست کرد مشاهدات خود از وضعیت باغ های پسته و نحوه استفاده از کودهای مجاز و استفاده از سامانه های آبرسانی تحت فشار را به واردکنندگان و مصرف کنندگان پسته در کشور خود منعکس کنند.
بیش از ۸۰ هزار هکتار باغ پسته در رفسنجان وجود دارد و امسال بنا به پیش بینی کارشناسان۴۰ هزار تن محصول از این باغات برداشت می شود.



ارسال نظر


آخرین خبرها