کد خبر: 62224 | زمان مخابره: 8:36:47 - شنبه 3 مهر 1395 | بدون نظر | |

ابتلای ۱۶ زن باردار به زیکا در سنگاپور

 دولت سنگاپور روز شنبه تایید کرد تاکنون حدود ۳۸۷ نفر در این کشور ۵ میلیون نفری به ویروس زیکا مبتلا شده اند که ۱۶ نفر از مبتلایان زنان باردار بوده اند.

به گزارش نشانه نیوز، وزارت بهداشت و درمان سنگاپور در بیانیه ای اعلام کرد: طی نزدیک به یک ماه اخیر در مجموع ۱۶ زن باردار به ویروس زیکا در این کشور مبتلا شده اند .
داده های روز جمعه تارنمای محیط زیست ملی سنگاپور نیز نشان می دهد ۳۸۷ نفر در این کشور جنوب شرق آسیا به ویروس زیکا مبتلا شده اند .
براساس این آمار از روز شنبه گذشته تاکنون ابتلای ۱۹ نفر در این کشور به زیکا تایید شده است که نشان می دهد روند ابتلا به زیکا رو به کاهش است.
در همین حال آمار شبکه خبر آسیا وابسته به سنگاپور نشان می دهد تعداد موارد تب دنگی جدید در این کشور نیز روند کاهشی در هفته گذشته داشته است و در مجموع ۱۷۵ مورد تب دنگی در هفته گذشته ثبت شد که پایین ترین رقم از خرداد ماه تاکنون است.
ویروس زیکا و تب دنگی از طریق پشه آئدس منتقل می شود که مناطق استوایی از جمله سنگاپور یکی از زیستگاه های این پشه است.
موارد ابتلا به ویروس زیکا براساس اطلاعاتی که وزارت بهداشت مالزی روز جمعه منتشر کرده است در این کشور نیز افزایش نیافته و تنها ۶ نفر در این کشور به این ویروس مبتلا شده اند که دو نفر زنان باردار بودند.
شیوع ویروس زیکا در مادران باردار خطر بروز نقایص شدید مادرزادی (میکروسفالی) نوزادان و تولد کودکانی با رشد اندک مغز و جمجمه را در پی دارد و به همین دلیل بیشترین دستور منع سفر به کشورهای آلوده برای زنان در سن بارداری صادر می شود.
دانشمندان با استناد به یک مطالعه اعلام کرده اند بیش از دو میلیارد و ۵۰۰ میلیون نفر در سراسر جهان از جمله آسیا و آفریقا در مناطقی زندگی می کنند که ممکن است در معرض خطر ابتلا به زیکا قرار گیرند، اما تاکنون یک میلیون و ۵۰۰ هزار نفر در ۵۵ کشور جهان، به بیماری زیکا که روش درمان و یا واکسن خاصی برای مقابله با آن تولید نشده، مبتلا شده اند.
کارشناسان برزیلی قرار است واکسن مقابله با ویروس زیکا را بر روی نمونه های انسانی طی دو ماه آینده آزمایش کنند. برزیل در میان کشورهای آمریکای لاتین بیشترین آسیب را از شیوع این ویروس متحمل شده است.
ویروس زیکا از طریق نیش پشه آئدس منتقل می شود. افراد مبتلا به ویروس زیکا معمولا دارای نشانه هایی مانند تب خفیف، خارش پوست، ورم ملتحمه، درد عضلات و مفاصل، ضعف و سردرد می شوند.

 



ارسال نظر


آخرین خبرها