کد خبر: 62909 | زمان مخابره: 16:58:51 - یکشنبه 25 مهر 1395 | بدون نظر | |

۵۹۰ شی تاریخی در کرمان کشف و ضبط شده است

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان گفت: بیش از ۵۹۰ قلم شی تاریخی در این استان طی سال گذشته تاکنون توسط نیروهای یگان حفاظت این اداره کل با همکاری نیروهای انتظامی و امنیتی کشف و ضبط شده است.

به گزارش نشانه نیوز، محمود وفایی در بازدید از ستاد فرماندهی یگان حفاظت میراث فرهنگی استان کرمان افزود: ۸۹ مجرم نیز در راستای سرقت اشیاء تاریخی طی سال گذشته تاکنون در استان کرمان دستگیر و به مقامات قضایی تحویل داده شده اند.
وی با اشاره به اینکه کرمان به ویژه شهرستان های جنوبی آن دارای محوطه های باستانی و بناهای تاریخی فراوانی هستند اظهارکرد: نیروهای یگان حفاظت میراث فرهنگی با گشت زنی های شبانه روزی ضمن حفاظت از آثار و بناهای ارزشمند تاریخی، متخلفان و متجاوزان عرصه های فرهنگی و باستانی را شناسایی و طبق قانون با آنها برخورد می کنند.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان با تاکید بر اینکه در حال حاضر حدود ۲۰۰ نیروی آموزش دیده، حفاظت از موزه ها، باغ موزه ها، بناهای تاریخی، محوطه های باستانی و گردشگری را برعهده دارند بیان کرد: در کنار این افراد تشکل های مردمی و سازمان های مردم نهاد نیز در حفاظت از مواریث فرهنگی مشارکت دارند.
وی با بیان اینکه زحمات و خدمات نیروهای یگان حفاظت میراث فرهنگی در جامعه ناملموس است تصریح کرد: علی رغم خطرات جانی و زحمات شبانه روزی آنگونه که باید از خدمات این افراد تقدیر و قدردانی نمی شود.
وفایی با اشاره به اینکه تمام نیروهای یگان حفاظت میراث فرهنگی استان کرمان به صورت قرار دادی با این اداره کل همکاری می کنند اضافه کرد: متاسفانه حقوق و دستمزد دریافتی این نیروها با میزان زحمات و خدماتشان همخوانی ندارد.
وی به اشاعه فرهنگ اهداء اقلام و اشیاء تاریخی توسط مردم اشاره و تاکید کرد: در سالهای اخیر تعداد زیادی از کشفیات توسط مردم به مجموعه امین اموال این اداره کل اهداء شده است که امیدواریم با شناسایی و دستگیری سودجویان و همچنین افزایش سطح همکاری های مردمی، شاهد ارتقاء سطح حفاظت از مواریث تاریخی و فرهنگی این خطه باشیم.
خبرنگار:حامد سالاری ** انتشار دهنده: نجمه حسنی



ارسال نظر


آخرین خبرها