کد خبر: 62993 | زمان مخابره: 11:52:02 - سه شنبه 27 مهر 1395 | بدون نظر | |

کرمان در مبارزه با قاچاق کالا و ارز حرکت رو به جلویی داشته است

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کرمان گفت: این استان در مبارزه با قاچاق کالا و ارز حرکت های مثبت و رو به جلویی داشته است.

به گزارش نشانه نیوز، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کرمان گفت: این استان در مبارزه با قاچاق کالا و ارز حرکت های مثبت و رو به جلویی داشته است.

به گزارش نشانه نیوز، حمید ذکاء اسدی در کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا ارز استان کرمان افزود: هنر نیروهای امنیتی، انتظامی و اطلاعاتی شناسایی سرباندهاست و در ادامه برخورد قضایی به موقع با این افراد موجب می شود که سایر افراد به سمت این اقدام نروند.
وی تاکید کرد: در حوزه مبارزه با قاچاق کالا در مواردی که با سلامت و امنیت غذایی مردم مواجه هستیم نباید درنگ کرد اما در رابطه با موارد دیگر قاچاق باید تدبیری در پیش گرفته شود که کار با بررسی و تدبیر بیشتری انجام شود.
وی با بیان اینکه دستور رهبر معظم انقلاب اسلامی درباره مبارزه با قاچاق کالا باید با جدیت دنبال شود گفت: استان کرمان به پشتوانه همراهی همه مجموعه های دست اندرکار، در حوزه مبارزه با قاچاق کالا به خوبی اقدام کرده است.
وی یادآور شد: منافع هنگفت حاصل از قاچاق، برخورد با سران این باندها را با مشکلات زیادی روبر می کند و به یقین سران باندهای قاچاق کالا برای فروش اجناس خود کارهای تبلیغاتی و اطلاعاتی زیادی انجام می دهند.
وی خاطرنشان کرد: با تاکیدات رهبر معظم انقلاب اسلامی برای مبارزه با قاچاق کالا، چون و چرایی در این حوزه وجود ندارد و باید با تدبیر، بومی سازی شده، منصفانه و به صورت تدریجی در این راستا اقدام شود.
وی با اشاره به اینکه در همه موارد باید با تدبیر و بر اساس اولویت بندی اقدام شود گفت: در ابتدا باید به دنبال سرباندهای قاچاق کالا رفت زیرا این افراد به طور برنامه ریزی شده تعداد زیادی از افراد را گرفتار می کنند.
معاون استاندار کرمان با تاکید بر اینکه استاندارد باید نقش خود را در کشور به خوبی پیدا کند گفت: مردم باید از کیفیت کالاهای دارای استاندارد اطمینان بیشتری حاصل کنند.
ذکاء اسدی افزود: تدابیر لازم برای مبارزه با قاچاق کالا و ارز در استان کرمان اندیشیده شده است.
وی گفت: اگر رشد اقتصاد را به ۳ مرحله منفی، صفر و مثبت دسته بندی کنیم، برای تحقق اقتصاد مقاومتی باید در راستای مثبت ها حرکت کرد این در حالی است که اگر در حوزه قاچاق کالا، ارز و سوخت به خوبی برخورد کنیم از منطقه منفی خارج شده و به سمت صفر حرکت می کنیم.
وی اظهار کرد: امیدواریم همانند همه اقدامات آغاز شده در رسیدن به اهداف اقتصاد مقاومتی موفق باشیم زیرا اقتصاد کشور به جز با رفع قاچاق کالا به عنوان یکی از موانع اصلی، شکوفا نمی شود.
کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان کرمان به ریاست معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کرمان در سالن پیامبر اعظم (ص) برگزار شد.
خبرنگار: سمیه حسن شاهی ** انتشاردهنده: نجمه حسنی



ارسال نظر


آخرین خبرها