کد خبر: 63334 | زمان مخابره: 11:40:47 - چهارشنبه 5 آبان 1395 | بدون نظر | |

قیمت مسکن در سال آینده افزایش نمی یابد

پورابراهیمی پیش بینی کرد: قیمت مسکن در سال آینده افزایش نمی یابد/ استمرار رکود در بخش مسکن عامل بی‌تحرکی قیمت‌ها است.
به گزارش نشانه نیوز، رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس، با بیان اینکه بازار مسکن متاثر از بسیاری از عوامل اقتصادی است،گفت: پیش بینی های ناشی از بحث کاهش نرخ تورم در اقتصاد حاکی از این است که قیمت مسکن در سال آینده افزایش نمی یابد.
نمایش عکس در اندازه واقعی

محمدرضا پورابراهیمی، با بیان اینکه بازار مسکن متاثر از بسیاری از عوامل اقتصادی است،گفت:اگر وضعیت اقتصاد ایران با کاهش نرخ تورم که تاکنون تعریف شده مدیریت شود،بخش مسکن قابل ارتقا نخواهد بود.

نماینده مردم کرمان و راور درمجلس شورای اسلامی،با تاکید براینکه سیاست های سرکوب قیمتی در اجزای بخش مسکن در اقتصاد کشور سایه انداخته است،افزود: رکود موجود در مسکن بسیاری از مشاغل مرتبط را نیز درگیر مشکلات اساسی کرده است.

استمرار رکود در بخش مسکن تحرک قیمتی دراین بخش را دور از ذهن می کند

وی با بیان اینکه استمرار رکود در بخش مسکن تحرک قیمتی در این بخش را دور از ذهن می کند،تصریح کرد: رکود جهانی نیز یکی از عوامل دیگری است که به وضعیت فعلی بازار مسکن دامن زده است.

این نماینده مردم در مجلس دهم،با تاکید بر اینکه عوامل داخلی از جمله علایم ناشی از تغییرات نرخ ارز در بازار مسکن تاثیر دارد،گفت:عدم پیش بینی درخصوص خروج از رکود به معنی رونق کامل نه اینکه به وضعیت عادی برسیم و پیش بینی های ناشی از بحث کاهش نرخ تورم در اقتصاد حاکی از این است که پیش بینی مثبتی در خصوص افزایش قیمت مسکن در سال آینده وجود ندارد.

بازار مسکن متاثر از قیمت نفت

پورابراهیمی با اشاره به بررسی های صورت گرفته در بحث حرکت بازار مسکن،افزود:هر زمان که قیمت نفت در اقتصاد ایران افزایش یافته و بودجه سالانه نیز رشد داشته،رابطه میان افزایش قیمت نفت و مسکن مستقیم بوده است.

وی ادامه داد: اقتصاد ایران ،اقتصادی نفتی بوده و با رشد قیمت نفت بازار مسکن ساماندهی خواهد شد.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی،یادآور شد:آثار ناشی از تغییرات قیمت نفت در مجموعه قیمت های جهانی و بازار مسکن مشهود است.



ارسال نظر


آخرین خبرها