کد خبر: 64746 | زمان مخابره: 9:08:09 - سه شنبه 23 آذر 1395 | بدون نظر | |

ثبت ۲۵ مورد وقف طی دهه وقف درکرمان

مسؤل روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان کرمان گفت: دردهه وقف امال توسط خیرین نیکوکار ۲۵ مورد وقف جدید در کرمان محقق شد.

7d95893f-8dcd-4f48-a0b7-90372dd17f37

 به گزارش نشانه نیوز ، روح الله رستمی اظهار کرد:همزمان با فرارسیدن دهه وقف از( ۷ الی۱۶ آذر) در راستای تبلیغ و ترویج فرهنگ وقف به همت واقفین گرانقدر ۲۵ مورد وقف جدید  در کرمان به ثبت رسید.
وی افزود: : بیشتر موقوفات ثبت شده دراین  ایام در قالب وقف ملک جهت ساخت مسجدو تکیه،امور خیریه ، خیرات ومبرات،و امور فرهنگی و مذهبی در ایام محرم محقق شده است.

رستمی  با اشاره به اینکه تنها در هفته وقف سال گذشته بیش از ۹۰ مورد وقف در کرمان محقق شد به موقوفات انجام شده طی سال جاری در استان اشاره کرد و گفت: طی نه ماهه امسال یکصد  مورد وقف در استان انجام شده که این روند نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش یافته است

وی در بحث ثبت اراضی موقوفات استان تصریح کرد: تاکنون ۶هزارو ۸۹۳ موقوفه و ۶۹هزارو ۶۳۹ رقبه درسامانه جامع موقوفات کشور ثبت شده است که از نظر کمیت کرمان از استانهای شاخص کشور محسوب می شود.

رستمی با اشاره به برگزاری همایش یاوران وقف توسط سازمان اوقاف در روزهای پایانی دهه وقف اظهار کرد: این همایش که با هدف تجلیل از مدیران برتر کشور ویاوران عرصه وقف و موقوفات برگزارشد. از حجت الاسلام محمد قاسمی زاده مدیر کل اوقاف کرمان با اهداء لوح ،تقدیر شد.

 وی افزود: همچنین از “امان الله تقی زاده” واقف گرانقدر کرمانی که یک واحد مسکونی تجاری خود را  به ارزش ۱میلیارد تومان(وقف حوزه علمیه ) کرده بود به عنوان واقف نمونه کشوری تجلیل شد.

 مسؤل روابط عمومی اوقاف کرمان  با بیان اینکه باید جایگاه واقعی عرصه های نوین و خدمات وقف در جامعه تقویت شود ، تصریح کرد:  اوقاف به عنوان امین موقوفات ،  فعالیت خود را در شناسایی، احیاءو عمران موقوفات  بر اساس اجرای  نیات واقفین خیراندیش  انجام می دهد.



ارسال نظر


آخرین خبرها