کد خبر: 64959 | زمان مخابره: 10:13:31 - سه شنبه 7 دی 1395 | بدون نظر | |

امام جمعه کرمان: فضای عمومی جامعه باید به سمت شوق کسب علم باشد

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان گفت: باید کاری کنیم که فضای عمومی جامعه به سمت شوق کسب علم و احترام به معلم و استاد باشد.

به گزارش نشانه نیوز، آیت الله سید یحیی جعفری در دیدار مسئولان آموزش و پرورش استان کرمان با وی به مناسبت سالروز تشکیل نهضت سوادآموزی با بیان اینکه فضای عمومی جامعه در زمینه احترام به اساتید و معلمان خوب نیست افزود: اگر فضای جامعه خوب باشد باید برای معلم حرمت قائل شویم.
وی گفت: فرهنگ احترام به اساتید و معلمان در جامعه کمرنگ است و کمتر وجود دارد در حالی که در غرب اینگونه نیست.
وی به نقل از امام باقر (ع) اظهار کرد: به شیعیان ما بگو به آن مقام و منزلتی که باید برسید نخواهید رسید، مگر با عمل و به شیعیان ما بگو، بالاترین مردم که در روز قیامت حسرت می خورند کسانی هستند که از عدالت سخن می گویند اما عمل نمی کنند.
نماینده ولی فقیه در استان کرمان افزود: اگر فرهنگ شکر و سپاس در جامعه رواج پیدا کند در زمینه رشد جامعه بسیار تاثیرگذار خواهد بود.
وی با اشاره به اینکه جامعه با ۲ بال علم و ایمان می تواند مراحل تکامل خود را طی کند گفت: وجود افراد بی سواد در جامعه برای این است به برخی دستوراتی که باید عمل می کردیم عمل نشده است.
آیت الله جعفری با تاکید بر اهمیت علم آموزی بیان کرد: تعلیم و تعلم مصداق روشن و بارز عمل صالح است.
وی با تقدیر از زحمات کارکنان آموزش و پرورش در راستای باسواد کردن افراد در استان به نقل از پیامبر مکرم اسلام حضرت محمد (ص) گفت: سه خصلت خیر دنیا و آخرت را تامین می کند؛ اول شکر و سپاس، صبر و شکیبایی در برابر سختی ها و دعا کردن برای رفع بلا.
وی اظهار کرد: نباید خودمان را تحقیر کنیم زیرا ما در کشور افتخارات علمی زیادی داریم و اگر عقب ماندگی هم وجود داشته باشد مربوط به خودمان و مسئولان است زیرا قبل از پیروزی انقلاب اسلامی همه مسائل تشریفاتی بود.
امام جمعه کرمان گفت: هنوز کشور به هدفی که امام خمینی (ره) و مسئولان برای دسترسی و پیشرفت به علم داشته اند، نرسیده ایم.
هفتم دی سالروز تشکیل نهضت سوادآوزی به فرمان امام راحل در سال ۱۳۵۸ است.
۵۰ درصد مردم استان کرمان بعد از پیروزی انقلاب اسلامی بی سواد بودند در حالی که اکنون براساس سرشماری انجام شده در سال ۹۰ کمتر از ۱۰ درصد آمار بیسوادی در این استان اعلام شده است.
به گفته مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان کمتر از ۲۰ هزار نفر در گروه سنی ۱۰ تا ۴۹ سال در این استان بی سواد وجود دارد.



ارسال نظر


آخرین خبرها