کد خبر: 69329 | زمان مخابره: 9:34:38 - پنجشنبه 15 تیر 1396 | بدون نظر | |

عملیات مرمت و بازسازی مجموعه قبه سبز کرمان آغاز می شود

علیرضا رزم حسینی

استاندار کرمان از آغاز عملیات مرمت و بازسازی مجموعه قبه سبز کرمان در آینده ای نزدیک خبر داد و گفت: این مجموعه تاریخی با همان معماری گذشته از سوی میراث فرهنگی احیاء می شود.

به گزارش نشانه نیوز، علیرضا رزم حسینی روز چهارشنبه در نشست پیگیری بازسازی و مرمت مجموعه تاریخی قبه سبز به عنوان یکی از قدیمی ترین دانشگاه کشور در کرمان، اظهار کرد: این مجموعه تاریخی با همان معماری گذشته از سوی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان و با مشارکت شهرداری کرمان احیاء می شود.

وی با اشاره به اینکه مجموعه تاریخی قبه سبز کرمان به عنوان نخستین دانشگاه در جنوب شرق کشور همچون دانشگاه آکسفورد مرمت و احیاء می شود، یادآورشد: در فاز نخست این پروژه، عملیات اجرایی مرمت و بازسازی ایوان قبه سبز از سوی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان انجام و املاک تملک شده به عنوان کارگاه مرمت و مطالعات باستان شناسی مورد استفاده قرار گرفته و تجهیز شود.

استاندار کرمان با تاکید براینکه اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان باید عملیات کاوش و شناسایی محدوده این مجموعه از نظر میراث مادی و معنوی ملموس و غیرملموس انجام و طرح لازم ارائه شود، تصریح کرد: اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان با هماهنگی شهرداری کرمان، به منظور فراهم آوردن مقدمات تملکات آن محدوده درکمیسیون ماده پنج اقدام کند.

رزم حسینی بر تعریف کاربری مناسب برای ابنیه تاریخی کرمان تاکید و تصریح کرد: این استان دارای هفت هزار اثر تاریخی است که اگر برای آنها کاربری مناسب تعریف نشود، از بین خواهند رفت.

رزم حسینی با اشاره به دیدار اخیر خود با علی اکبر ولایتی رئیس هیئت امنای دانشگاه آزاد اسلامی تصریح کرد: در این دیدار دانشگاه آزاد اسلامی موافقت کرد تا در بازسازی و مرمت نخستین دانشگاه جنوب شرق ایران با قدمت ۷۰۰ ساله (بنای تاریخی قبه سبز شهر کرمان) مشارکت کند.



ارسال نظر


آخرین خبرها