کد خبر: 70443 | زمان مخابره: 22:00:56 - چهارشنبه 8 شهریور 1396 | بدون نظر | |

۱۴۰۰ کودک در مراکز شبه خانواده بهزیستی نگهداری می شوند

معاون بهزیستی کرمان گفت: هزار و ۴۰۰ فرزند در مراکز شبه خانواده بهزیستی و دو هزار و ۲۰۰ نفر در خانواده های جایگزین که تحت حمایت بهزیستی هستند، نگهداری می شوند.

به گزارش نشانه نیوز، مهدی نخعی  مدیران عضو شورای هماهنگی دستگاه های زیرمجموعه وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی در سالن ارشاد اداره کل بهزیستی استان ضمن تبریک هفته دولت اظهار داشت: توجه ویژه ای به مسائل اجتماعی در برنامه ششم توسعه شده است.

نخعی تصریح کرد: در برنامه ششم توسعه مصوب شد در سال جاری ۳۰ مرکز خدمات اجتماعی در مناطق محروم کشور ایجاد شود که ۱۰ مورد در استان های محروم از جمله کرمان فعال خواهد شد.

وی تصریح کرد: با اجرای طرح های پیشگیری از تنبلی چشم، غربالگری شنوایی، مشاوره ژنتیک و … از معلولیت ها در بهزیستی استان کرمان جلوگیری شده است.

معاونت پیشگیری و منابع انسانی بهزیستی استان کرمان گفت: ۹۵مرکز مشاوره در زمینه های مختلف، ۷۵ مرکز در زمینه پیشگیری از اعتیاد در سراسر استان کرمان فعال هستند و مرکز ماده ۱۶ نیز از هفته گذشته تحویل بهزیستی شده و از این هفته  پذیرش داشته ایم.

نخعی عنوان کرد: هزار و ۴۰۰ فرزند در مراکز شبه خانواده بهزیستی و دو هزار و ۲۰۰ نفر در خانواده های جایگزین که تحت حمایت بهزیستی هستند، نگهداری می شوند.

وی ادامه داد:  ۱۰ اورژانس اجتماعی در استان کرمان فعالیت می کردند که در سال جاری ۸ مورد به آن اضافه شده است.

 نخعی بیان داشت:  در حوزه توانبخشی، تولید نرم افزار زبان اشاره برای ناشنوایان، مشارکت های مردمی، اشتغال و مسکن معلولان و مرکز مشاوره اوتیسم را دنبال می کنیم.

نخعی با اشاره به اینکه بهزیستی از معدود اداره های است  که بیشترین تعداد معلولان در آن مشغول به کار شده و استخدام بیش از سه درصدمعلولین  را در این زمینه رعایت کرده است، افزود:  اگر دستگاه های مختلف همت کرده و سهم سه درصد استخدام معلولان را رعایت کنند، مشکلات بسیاری از معلولان حل خواهد شد.



ارسال نظر


آخرین خبرها