کد خبر: 70657 | زمان مخابره: 22:04:12 - دوشنبه 13 شهریور 1396 | بدون نظر | |

سهم آب شرب کرمان تنها ۴ درصد است

استاندار کرمان گفت: کشاورزی در ایران وضعیت اسفناکی دارد زیرا آب استان کرمان رو به اتمام است و سهم آب شرب در استان تنها ۴ درصد است.

به گزارش نشانه نیوز، علیرضا رزم حسینی در حاشیه بازدید از طرح تجمیع مدیریت فنی باغات پسته طرح کوثر بخش چترورد با تاکید براینکه سرنوشت هر قومی با همت خود افراد تغییر پیدا می کند، افزود: کشاورزی در ایران وضعیت اسفناکی دارد زیرا آب استان کرمان رو به اتمام است و سهم آب شرب در استان تنها ۴ درصد است.
وی از عملکرد گذشتگان در استفاده از آب سخن به میان آورد و یادآورشد: اگر امروز از نعمت آب به درستی استفاده نشود، وضعیت استان در آینده بدتر از حال خواهد شد و نسل آینده مجبور به مهاجرت می شوند.
استاندار کرمان طرح تجمیع باغات پسته در بخش چترود را یک اقدام مشارکتی ارزشمند دانست و تصریح کرد: این اقدام در آینده به عنوان الگو مطرح خواهد شد و امروز ۵۷ نفر از خرده مالکین با مشارکت، راندمان کشاورزی این مجتمع را افزایش داده اند.
رزم حسینی بهره وری آب را بسیار پایین دانست و اظهار کرد: دولت در کرمان از تجمیع اراضی کشاورزی حمایت می کند، همچنین کسانی که زمین های آنها سند ندارد، اما مجوز آبیاری دارند، اگر از آبیاری تحت فشار استفاده کنند، از سوی دولت به آنها سند داده می شود.
وی ادامه داد: کمپانی های بزرگ جهان در ابتدا با مشارکت کوچک آغاز کرده اند و این مشارکت استمرار یافته که امروز به بزرگترین کمپانی های جهان تبدیل شده اند، بنابراین اگر این مشارکتی که مردم این بخش در تجمیع اراضی خود آغاز کرده اند، استمرار یابد، به موفقیت دست پیدا خواهند کرد
استاندار کرمان راز توسعه و پیشرفت را در اقدامات مشارکتی دانست و بیان کرد: اگر کارهای مشارکتی که در استان آغاز شده، استمرار یابد، به توسعه دست خواهیم یافت.
رزم حسینی با ابراز امیدواری از گسترش حرکت فرهنگ مشارکتی در استان کرمان، تصریح کرد: تجمیع اراضی کشاورزی به شبکه های سیاسی وصل نشود و به دنبال جناح های سیاسی نرود تا از حاشیه های سیاسی آسیب نبیند.
استاندار کرمان ادامه داد: همانند دوران جنگ که همه دست در دست یکدیگر دادیم تا دشمن را عقب راندیم، اکنون نیز می توانیم با مشارکت و همدلی مشکلات آب را حل کنیم.
رزم حسینی با بیان اینکه شما باید به گونه ای رفتار کنید که دولت نیازمند شما باشد، تصریح کرد: براساس منویات گهربار مقام معظم رهبری، دولت کارگزار و مردم کارفرمای دولت است.
وی تجمیع اراضی کشاورزی را یک اقدام خیر برشمرد و عنوان کرد: افرادی که تجمیع کشاورزی انجام دهند، از امتیازات ویژه ای برخوردار خواهند شد.
استاندار کرمان با بیان این مطلب که پول مجانی به هیچ کس ندهید، مطرح کرد: پول های خود را برای دانش، توانمندسازی و کار هزینه کنید.

انتهای پیام



ارسال نظر


آخرین خبرها