کد خبر: 71826 | زمان مخابره: 12:08:16 - دوشنبه 8 آبان 1396 | بدون نظر | |

بررسی وضعیت معادن زغال‌سنگ کرمان توسط کمیسیون صنایع مجلس

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس از اعزام تیمی از کمیسیون صنایع مجلس به کرمان برای بررسی وضعیت فعال شدن معادن زغال‌سنگ خبر داد.

به گزارش نشانه نیوز، محمدرضاپورابراهیمی در تشریح سؤال از وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در کمیسیون صنایع مجلس اظهار داشت: حدود دو سال است که مدیران شرکت صندوق بازنشستگی فولاد تعهد کردند که معادن غیرفعال زغال‌سنگ استان کرمان را از طریق شرکت زغال‌سنگ کرمان فعال کنند، اما باوجود خواست مدیران ارشد صندوق تاکنون عملیاتی نشده است.

وی با اشاره به سؤال از وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در کمیسیون صنایع مجلس در مورد دلیل عدم فعال کردن معادن زغال‌سنگاستان کرمان ابراز داشت: با توجه به سؤال اینجانب در خصوص فعال کردن معادن غیرفعال استان کرمان و همچنین پاسخ وزیر مبنی بر فعال بودن این معادن، مقرر شد تا تیمی از کمیسیون صنایع مجلس به کرمان به منظور بررسی وضعیت فعال شدن معادن زغال‌سنگ طی یک هفته آینده به کرمان اعزام شود.

پورابراهیمی ادامه داد: معادن باب نیزو، سرآپرده جنوبی و غربی، باب‌گهر به طور کامل غیرفعال و معادن اسدآباد و هجدک به صورت نیمه فعال مشغول به فعالیت هستند که در صورت فعال شدن تمام این معادن به صورت کامل زمینه اشتغال برای یک هزار و ۵۰۰ نفر جوان فراهم خواهد شد.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس افزود: البته انتظار ما این است که این ظرفیت‌ها در استان کرمان توسط شرکت زغال‌سنگفعال شود.

وی خاطرنشان کرد: جواب هزاران جوان جویای کار در شمال استان کرمان به ویژه منطقه محروم شهرستان راور را که به راحتی می‌توانند با فعال شدن معادن سر کار بروند را چه کسی باید بدهد، بنده این موضوع را تا فعال شدن معادن به صورت جدی پیگیری خواهم کرد و ذره‌ای از حق مردم کوتاه نخواهم آمد.

بنا بر این گزارش در پایان جلسه سؤال محمدرضا پورابراهیمی نماینده مردم کرمان و راور از وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی مقرر شد تا کمیسیون صنایع مجلس تیمی برای بررسی موضوع با هماهنگی رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس به کرمان اعزام و نتیجه بررسی‌ها برای تصمیم نهایی نماینده سؤال کننده به کمیسیون صنایع ارائه شود.



ارسال نظر


آخرین خبرها