کد خبر: 72283 | زمان مخابره: 16:49:39 - جمعه 3 آذر 1396 | بدون نظر | |

آیت‌الله جعفری با مردم کرمان خداحافظی کرد/ فلسفه به وجود آمدن داعش برای شکست جمهوری اسلامی ایران بود

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان با اشاره به پایان عمر داعش در عراق و سوریه گفت: فلسفه به وجود آمدن داعش و امثال آنها برای این بود که جمهوری اسلامی و انقلاب اسلامی با شکست روبرو شود.

به گزارش نشانه نیوز، آیت الله سید یحیی جعفری در خطبه های نماز جمعه این هفته شهر کرمان افزود: همانطور که رهبر معظم انقلاب در جواب پیام سردار سلیمانی فرمودند، نباید از کید و مکر دشمنان غافل بشویم.
وی بیان کرد: روزهای اول داعش در عراق و سوریه پیشرفت هایی داشت و وحشیگری زیادی انجام دادند و انسان های زیادی را بی گناه سر بریدند.
امام جمعه کرمان ادامه داد: برادر عزیز و سردار رشید اسلام حاج قاسم سلیمانی در روزهای گذشته پایان عمر داعش را به رهبر عظیم الشان انقلاب اسلامی امام خامنه ای (مدظله العالی) اعلام کرد.
وی تاکید کرد: مقام معظم رهبری در جواب پیام سردار سلیمانی ضمن تشکر از ایشان و همه افرادی که این غائله را از میان برداشتند، فرمودند نباید از مکر مستکبران غفلت داشته باشیم، چون ممکن است دشمنان از راه دیگر ضربه بزنند.
آیت الله جعفری تصریح کرد: در برابر دشمنان هوشیاری لازم است بخصوص برای نیروهای نظامی و اطلاعاتی، که الحمدالله تاکنون چنین بوده است.
**وداع امام جمعه کرمان
آیت الله سید یحیی جعفری در بخش دیگری از خطبه های نماز جمعه این هفته شهر کرمان گفت: این آخرین خطبه نماز حمعه ای است که می خوانم و ۳۸ سال این حقیر فقیر به عنوان امام جمعه کرمان به تکلیف و وظیفه خود عمل کردم و حال که به سن بازنشستگی رسیدم و به واسطه مشکلات پیری باید شخصی که از نظر جسمانی جوانتر و قویتر است این منصب را قبول و به تکلیف خود عمل کند.
وی ادامه داد: در روزهای آینده حجت الاسلام علیدادی (امام جمعه فعلی کیش) به عنوان امام جمعه کرمان معرفی خواهد شد.
خطیب جمعه کرمان تصریح کرد: بدون همکاری خواص، علما، روحانیت، مردم، مسئولان، دانشگاهیان و سایر طبقات جامعه این وظیفه انجام نمی شد و باید همفکری و همراهی داشته باشیم تا نماز جمعه هر چه باشکوهتر برگزار شود.
وی اظهار کرد: از حضور همه بویژه جامعه روحانیت، ائمه جمعه موقت، حوزه علمیه کرمان که در حدود ۴۰ سال با وجود همه ضعف ها و نشیب و فرازها و کبر سن مرا همراهی کردند عذرخواهی می کنم.
آیت الله جعفری با اشاره به اشاره به روایتی از پیامبر مکرم اسلام (ص) بیان کرد: مکارم اخلاق از محاسن اخلاق بالاتر است و انسان باید همواره خود را برای گذشت ها و ایثارگری ها آماده کند.
وی افزود: مکارم اخلاق با زحمت، تمرین و ممارست بدست می آید و انسان باید در تمام حالات تقوا را رعایت کند و تزکیه نفس و رسیدن به اینگونه مقامات عالی و اخلاق کار آسانی نیست.
آیت الله سید یحیی جعفری به مدت ۳۸ سال نمایندگی ولی فقیه استان و امامت جمعه کرمان را بر عهده داشت.
آیت الله جعفری چند ماه قبل استعفای خود را به دلیل کبر سن و پیری به مقام معظم رهبری تقدیم کرده بود.



ارسال نظر


آخرین خبرها