کد خبر: 72691 | زمان مخابره: 11:03:06 - شنبه 25 آذر 1396 | بدون نظر | |

عامل ایجاد حریق عمدی به خرید کپسول آتش نشانی محکوم شد

رئیس دادگاه عمومی بخش ساردوئیه فردی را که متهم به ایجاد حریق عمدی در اراضی ملی بود به خرید سه عدد کپسول آتش نشانی محکوم کرد.

به گزارش نشانه نیوز، ایت قیصری در تشریح جزئیات خبر گفت: باتوجه به شکایت اداره منابع طبیعی شهرستان جیرفت از فردی مبنی بر ایجاد حریق عمدی در اراضی ملی سربیژن ساردوئیه، دادگاه پس از تحقیقات به استناد ماده ۱۶۰ قانون مجازات اسلامی مصوب ۱۳۹۲ و ماده ۶۷۵ قانون مجازات اسلامی مصوب سال ۱۳۷۵ حکم به محکومیت متهم به تحمل ۲ سال حبس تعزیری صادر می نماید.

این مقام قضائی ادامه داد: اما باتوجه به منویات مقام معظم رهبری(مدظله العالی) و نیز عقیده قانون گذار در راستای حبس‌زدایی و نظر به دستورالعمل ساماندهی زندانیان و کاهش جمعیت کیفری و فقدان سابقه، دادگاه اجرای مجازات حبس وی را مناسب ندانسته است.

قیصری افزود: دادگاه مستنداً به مواد ۶۴،۷۰،۷۹،۸۰،۸۱ قانون مجازات اسلامی مصوب سال ۱۳۹۲ اجرای مجازات حبس وی را به خریداری و تحویل ۳ عدد کپسول اطفای حریق آتش نشانی ۱۰ کیلویی در حق اداره منابع طبیعی جایگزین نموده است.

این مقام قضائی بیان کرد: متهم موظف است پس از اجرای مجازات جایگزین، مراتب را عیناً به شعبه اجرای احکام کیفری گزارش نماید.

وی در پایان تاکید کرد: در صورت عدم اجرای مجازات جایگزین یا تخلف از دستور، مجازات جایگزین لغو و مجازات حبس اجرا خواهد شد.



ارسال نظر


آخرین خبرها