کد خبر: 73288 | زمان مخابره: 7:12:56 - چهارشنبه 27 دی 1396 | بدون نظر | |

مهار آتش سوزی بازار کرمان

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی کرمان گفت: آتش سوزی شامگاه دوشنبه یک باب مغازه در بازار تاریخی این شهر بوسیله آتش نشانان مهار شد.

 

به گزارش نشانه نیوز، علی عسکری افزود: نیروهای آتش نشانی کرمان طی تماس تلفنی با ستاد مرکزفرماندهی عملیات ۱۲۵ این سازمان از حریق یک باب مغازه کیف و کفش واقع در بازار تاریخی کرمان باخبر شدند .
وی ادامه داد: بلافاصله با توجه حساسیت بازار بزرگ کرمان به سرعت ۲ دستگاه خودرو اطفای حریق از نزدیکترین ایستگاههای آتش نشانی به محل حادثه اعزام شد.
وی به موقعیت بازار کرمان و وجود تعداد زیاد واحدهای تجاری همجوار با آتش سوزی اشاره و اظهار کرد: با تلاش آتش نشانان حریق در کوتاهترین زمان ممکن کنترل شد و از سرایت و گسترش آتش به واحدهای تجاری همجوار جلوگیری شد.
مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی کرمان گفت: خوشبختانه این حادثه خسارت جانی نداشته است و علت این حادثه از سوی کارشناسان این سازمان در دست بررسی است.
وی همچنین از کسبه واحدهای تجاری خواست نکات ایمنی را در نحوه انبارداری و چیدمان لوازم خود رعایت کنند.
عسکری همچنین به شهروندان توصیه کرد: جهت فراگیری نکات ایمنی و آتش نشانی به صورت رایگان به سایت اینترنتی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی کرمان و یا با مراجعه حضوری به نزدیکترین ایستگاه آتش نشانی محل سکونت خود برای ثبت نام اقدام کنند.
راسته بازار بزرگ یا بازار وکیل ازجمله مناطق گردشگری کرمان محسوب می شود و از میدان ارگ آغاز و تا به میدان مشتاقیه ادامه دارد و هر بخش از بازار کرمان در زمان یکی از فرمانروایان این شهر ساخته شده و بخاطر برخی ویژگیها این بازار را در ایران منحصر بفرد و دارای شهرت جهانی کرده است.
این بازار طولانی ترین راسته بازار ایران محسوب می‌ شود.



ارسال نظر


آخرین خبرها