کد خبر: 120870 | زمان مخابره: 12:30:26 - سه شنبه 21 فروردین 1403 | بدون نظر | |

دادستان کرمان: آمار تلفات حوادث رانندگی کرمان نگران‌کننده است/ وقوع شدیدترین تصادفات در استان

دادستان کرمان با اشاره به اینکه افزایش مصدومان و آمار تلفات تصادفات استان نگران کننده است، بر ضرورت رصد علل تصادفات استان توسط پلیس راهور و مدیران سایر دستگاه‌های مرتبط تأکید کرد.

به گزارش نشانه نیوز، مهدی بخشی امروز ۲۱ فروردین ماه از ضرورت رصد علل تصادفات استان خبر داد و بیان کرد: متأسفانه استان کرمان رتبه اول شدیدترین تصادفات در ایام تعطیلات نوروز ١۴٠٣ را به خود اختصاص داده و دستگاه‌های ذی‌ربط باید موضوع حوادث جاده‌ای را جدی بگیرند و از تمام ظرفیت خود برای کاهش آمار تصادفات جاده‌ای و شدت این حوادث استفاده نمایند.

وی با تاکید بر صیانت از حقوق عامه و جلوگیری از ترک فعل مدیران افزود: باید دید چرا قوانین اجرا نشده، موانع چیست و ظرفیت دستگاه‌های مختلف برای رفع این این مشکل چه مواردی‌ هستند؟

بخشی عنوان کرد: بر اساس بررسی تصادفات روزهای اخیر، شدیدترین تصادفات در تقاطع و محورهای مواصلاتی استان به وقوع پیوسته و لازم است علل و ابعاد آن توسط پلیس راهور و کارشناسان بیمه مشخص و هماهنگی لازم در راستای اقداماتی از جمله اعمال نظارت دقیق بر رانندگان با حضور مستمر گشت‌های پلیس، آشکار سازی و نصب بنرهای هشدار در نقاط مذکور توسط دستگاه‌های مرتبط انجام شود.

دادستان کرمان با تأکید بر فرهنگسازی در خصوص رانندگی ایمن تصریح کرد: استفاده از ظرفیت رسانه‌های جمعی در راستای انتشار مطالب مرتبط با کاهش تصادفات و ارتقاء اطلاع رسانی در زمینه قوانین، انجام اقدامات فرهنگی توسط نهادهای فرهنگی، شهرداری، حضور مستمر نیروهای امدادرسان و اورژانس جاده‌ای و خروج خودروهای فرسوده از چرخه استفاده به ویژه حضور موثر پلیس در میدان می‌توانند نقش مهمی در کاهش تخلفات و حوادث داشته باشند.

وی گفت: دادستانی به عنوان مدعی العموم و برای پیگیری حقوق عمومی و ترک فعل مدیران، خواستار شناسایی هم عوامل مؤثر بر تصادفات و سوانح جاده‌ای درون شهری و برون شهری بوده و لازم است دستگاه‌های متولی طبق برنامه‌ریزی صحیح و زمان‌بندی دقیق در جهت رفع نقاط حادثه‌خیز و سایر موانع منجر به حادثه اقدام نمایند.

 



ارسال نظر


آخرین خبرها