کد خبر: 120867 | زمان مخابره: 10:02:23 - دوشنبه 20 فروردین 1403 | بدون نظر | |

رئیس کمیسیون میراث گردشگری شورای شهر کرمان پاسخ داد؛ اقدامات شورای شهر برای جذب گردشگر در کرمان

محمدامین شمسی رئیس کمیسیون میراث گردشگری شورای شهر کرمان در خصوص جذب گردشگر برای شهر کرمان توضیح داد.
به گزارش نشانه نیوز، محمدامین شمسی رئیس کمیسیون میراث فرهنگی و گردشگری شورای شهر کرمان در گفتگو یی در خصوص اقدامات شورای شهر برای جذب گردشگر گفت: در دوره قبل کمیسیون گردشگری وجود داشت و یک‌سری کارها در حال انجام بود اما در دوره جدید و در ۶ ماهه نخست این کمیسیون وجود نداشت که خوشبختانه به‌دلیل دغدغه اعضای شورای شهر این کمیسیون شکل گرفت.

وی با اشاره به نمادسازی کل میدان آزادی بیان کرد: در خصوص طراحی میدان آزادی تقریباً بیش‌از ۶ ماه تمرکز گذاشته‌ایم، باید دانست که میدان آزادی نماد شهر کرمان است و با توجه‌به این‌که حتی در قبل از شهادت حاج‌قاسم سلیمانی دارای نماد مورد توجهی بود و بعد از شهادت حاج‌قاسم و شروع تشییع سردار دل‌ها از این مکان، میدان آزادی مورد توجه قرار گرفت بنابراین سعی کردیم طراحی خاصی برای این میدان درنظر گرفته شود تاکنون نیز همکاران در شهرداری چند طرح داده‌اند اما هنوز مورد قبول واقع نشده است.

شمسی بیان کرد: هدف دیگر ایجاد موزه‌ در شهر کرمان بود و تاکنون در این دوره سه موز دیگر از جمله موزه دیرینه‌شناسی، موزه هوافضا و موزه سنگ‌های قیمتی اضافه شده است البته به‌دنبال این هستیم از ظرفیت‌ها حداکثر استفاده را بکنیم.

رئیس کمیسیون میراث فرهنگی و گردشگری شورای شهر کرمان افزود: جالب است بدانید که نمونه موزه هوا و فضا در خاورمیانه و حتی در آسیا نیز وجود ندارد.

وی ادامه داد: در راستای جذب گردشگر برای مرمت فضای قلعه دختر و اردشیر اقدام کرده‌ایم و در این زمینه تاکنون نزدیک ۷۰ میلیارد تملکات خانه‌های پیرامونی این دو قلعه انجام شده است و در دستور کار است که حدود ۱۰۰ میلیارد تملکات صورت بگیرد.

شمسی با بیان این‌که تاکنون محوطه‌ای بزرگ از سمت قلعه دختر آزاد شده است، اظهار کرد: در دستور کار است که در محوطه آزاد شده فعلاً یک پارک خشک ایجاد شود تا همکاران میراث فرهنگی مرمت قلعه دختر را انجام دهند خوشبختانه در سمت قلعه اردشیر نیز هم‌چون قلعه دختر کارها در حال اجرا است.

رئیس کمیسیون میراث فرهنگی و گردشگری شورای شهر کرمان با اشاره به اهمیت مرمت قلعه دختر و اردشیر گفت: این دو قلعه چون در میان شهر هستند بنابراین با احیای این دو قلعه پتانسیل خوبی برای جذب گردشگر به‌وجود خواهد آمد.

وی عنوان کرد: ساخت محتوا در خصوص گردشگری شهر کرمان به سه زبان از جمله فارسی، انگلیسی و عربی در قالب کلیپ‌های یک دقیقه‌ای، راه‌اندازی سایت شهرداری به زبان انگلیسی و عربی یکی دیگر از اقدامای است که در راستای جذب گردشگر در حال اجرا است.

شمسی توضیح داد: از آن‌جا که در بحث گردشگری، یک گردشگر خارجی برای مشاهده و بررسی مکان مقصد خود به زبان انگلیسی حتماً جستجو خواهد کرد بنابراین تلاش شده تا چنین سایتی بارگذاری شود.

عضو شورای شهر کرمان تاکید کرد: به‌دنبال این هستیم که سایت‌های دیگری از جمله میراث فرهنگی نیز سه زبان شود چرا که هرچه سایت‌های بیشتری به زبان‌های خارجی در بستر فضای مجازی بارگذاری شود، کرمان بیشتر و بهتر معرفی می‌شود.

رئیس کمیسیون میراث فرهنگی و گردشگری شورای شهر کرمان در پایان گفت: راه‌اندازی خیابان تجلی و میدان ارگ، احیای بازارچه قلعه محمود، انتقال شهرداری منطقه پنج به بافت قدیمی شهر و برخی اقدامات دیگر در گلزار بین‌المللی شهر کرمان از جمله اقدامات در راستای افزایش جذب گردشگر بوده است.
راه ارمان کرمان



ارسال نظر


آخرین خبرها