کد خبر: 121055 | زمان مخابره: 13:36:06 - چهارشنبه 29 فروردین 1403 | بدون نظر | |

فرماندار: وضعیت جوی منوجان آرام است/ اهالی روستای پورشعبان به منازل خود بازگشتند

فرماندار منوجان گفت: با اینکه میزان بارندگی‌ها طی ۲۴ ساعت اخیر در این شهرستان قابل توجه بوده اما هیچ گونه خسارتی نداشتیم و اهالی روستای پورشعبان در حال برگشت به منازل خود هستند.

به گزارش نشانه نیوز، جمشید سراجی در گفت و گو یی با تشریح آخرین وضعیت جوی در سطح شهرستان منوجان که بر اساس گزارش سازمان هواشناسی بیشترین میزان بارندگی را داشته، گفت: هم اکنون از شدت بارش‌ها کاسته شده و شرایط جوی آرام و بدون خسارتی داریم.

وی از فراهم بودن شرایط بازگشت اهالی روستای پورشعبان به منازل خود خبر داد که روز گذشته تخلیه و در یکی از مدارس شهر منوجان اسکان موقت داده شده بودند و افزود: خوشبختانه شرایط بازگشت اهالی این روستا مساعد است و هیچ گونه خسارتی هم وارد نشده و هشدار تخلیه به ساکنان روستای حسین آباد صرفاً جهت اعلام آمادگی بود و روستا تخلیه نشد.

سراجی لایروبی رودخانه‌ها و احداث سیل بند را در جلوگیری از خسارات ناشی از بارش‌های اخیر تاثیرگذار عنوان کرد و گفت: با توجه به اقدامات ذکر شده شاهد کمترین خسارت بودیم که باید این روند همچنان ادامه داشته باشد.

فرماندار منوجان در پاسخ به این سوال که دهانه‌های پل تجدانو سال گذشته ظرفیت عبور سیل را نداشتند و باعث مسدود شدن دهانه‌ها و خسارت به مزارع کشاورزی و روستاهای همجوار شد، در حال حاضر چه وضعیتی دارد؟ گفت: با اضافه شدن ۱۲ دهانه به پل تجدانو عبور سیلاب‌ها و رودخانه به خوبی انجام می‌شود و هیچ گونه مشکلی ایجاد نشده است.

سراجی شرایط جوی منوجان را آرام اعلام کرد که تنها بارندگی در روستای بُن کرم آغاز شده و همه امکانات مورد نیاز برای جلوگیری از خسارت احتمالی در این منطقه مستقر هستند.

 



ارسال نظر


آخرین خبرها