کد خبر: 121093 | زمان مخابره: 11:08:14 - یکشنبه 2 اردیبهشت 1403 | بدون نظر | |

هزار و ۳۳۸ خانواده دارای چندقلو از بهزیستی کرمان خدمات دریافت می‌کنند

مدیرکل بهزیستی کرمان با اشاره به برنامه‌های حمایتی این نهاد از خانواده های دارای فرزند چند قلو گفت: یکهزار و ۳۳۸ خانواده دارای فرزند چند قلو تحت حمایت بهزیستی این استان هستند که از این تعداد یکهزار و ۲۵۴ خانواده دارای فرزند ۲ قلو، ۸۲ خانواده دارای فرزند سه قلو و ۲ خانواده نیز دارای فرزند چهار قلو هستند.

به گزارش نشانه نیوز، علیرضا وحیدزاده روز یکشنبه در گفت‌وگو یی افزود: در راستای اجرای طرح جوانی جمعیت و حمایت از خانواده‌های دارای فرزند چندقلو، بسته‌های حمایتی در نظر گرفته شده و این خانواده‌ها زیرپوشش خدمات بهزیستی قرار می‌گیرند.

وی ادامه داد: علاوه بر مستمری ماهانه، خدمات غیرمستمر به خانواده های دارای فرزند چند قلو شامل پرداخت کمک هزینه درمان و لوازم ضروری و کمک بلاعوض سرمایه کار و یا معرفی برای اشتغال و دریافت تسهیلات بانکی در زمینه اشتغال در صورت وجود اعتبار ارائه می‌شود.

مدیرکل بهزیستی استان کرمان تصریح کرد: پس از ابلاغ سیاست‌های رهبر معظم انقلاب اسلامی در زمینه جمعیت و براساس بند یک اصل ۱۱۰ قانون اساسی و قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، سازمان بهزیستی کشور حمایت‌هایی به منظور تسهیل روند رشد و تربیت متعادل کودکان، حفظ و ارتقا سطح سلامت روان، پیشگیری از سوء تغذیه مادر و فرزندان و ارتقا سطح آگاهی خانواده‌های دارای فرزندان چندقلو را در قالب طرح حمایت از خانواده‌های دارای فرزندان چندقلو اجرایی کرد.

چند قلوها تا ۶ سالگی حمایت می‌شوند

وحیدزاده بیان کرد: تمام تلاش بهزیستی بر این است که از تمام ظرفیت های موجود در این سازمان برای حمایت از خانواده های دارای فرزندان چند قلو تا ۶ سالگی فرزندان بهره ببرد.

وی خاطرنشان کرد: مبلغ مستمری سال جاری برای خانواده‌های دارای فرزند ۲قلو (خانوار چهار نفره) حدود ۱۹میلیون ریال و برای خانواده‌های سه قلو و بالاتر ۲۰ میلیون و ۴۰۰ هزار ریال و برای خانواده‌های داری فرزند چهار قلو و بالاتر حدود ۳۰ میلیون ریال است.

مدیرکل بهزیستی استان کرمان گفت: خانواده های دارای فرزند چندقلو برای بهره مندی از این کمک ها می توانند با مراجعه به بهزیستی استان و در شهرستان ها کمک هایی را از این سازمان دریافت کنند.

وی بیان کرد: بهزیستی هم پس از بررسی درخواست خانواده ها و تایید آن خدمات خود را به این خانواده ها به صورت پرداخت مبلغ کمک هزینه ماهیانه ارائه می کند.

قانونی برای دادن شیرخشک و پوشک نداریم

وحیدزاده اظهارداشت: هر چند قانونی برای در اختیار قرار دادن پوشک، شیرخشک و کریر به خانواده‌های دارای فرزند چند قلو نداریم اما بهزیستی در راستای کمک به این خانواده‌ها در راستای تامین این اقلام با خانواده‌ها همکاری دارد.

وی تصریح کرد: خانواده‌های داری فرزند چند قلو در شرایط موجود با توجه به هزینه های بالای پوشک، نگهداری، درمان و شیرخشک مسلما به دریافت کمک‌های بیشتری نیازمند هستند.

ضرورت تسهیلگری در ارائه خدمات پزشکی به خانواده‌های دارای فرزند چند قلو

مدیرکل بهزیستی استان کرمان تاکید کرد: هر چند دولت در بحث جوانی جمعیت، زمین و ودیعه مسکن امکاناتی را برای خانواده های داری فرزند چند قلو در نظر گرفته است اما باید در زمینه خدمات پزشکی تسهیلگری‌هایی برای این خانواده‌ها در نظر گرفته شود.ایرنا



ارسال نظر


آخرین خبرها