کد خبر: 121104 | زمان مخابره: 12:29:49 - یکشنبه 2 اردیبهشت 1403 | بدون نظر | |

مدیر انتقال خون مطرح کرد/ درخواست از بمی‌ها برای اهدای خون/ با کمبود خون مواجهیم

مدیر انتقال خون شهرستان بم با اشاره به کمبود خون در این شهرستان، از شهروندان خواست برای اهدای خون به پایگاه‌ انتقال خون مراجعه کنند.

 

به گزارش نشانه نیوز، دکتر اسما عزیزآبادی امروز دوم اردیبهشت ماه در این رابطه اظهار کرد: با توجه به تعطیلات و ایام ماه مبارک رمضان، با کمبود شدید خون مواجه هستیم و از همشهریان در خواست داریم  برای اهدای خون مراجعه کنند.

وی با اشاره به ضرورت تامین خون برای بیماران تالاسمی بیان کرد: اهداکنندگان خون با اقدام خود، به این بیماران زندگی دوباره می‌بخشند.

مدیر انتقال خون بم با اشاره به اینکه به تمام گروه‌های خونی نیاز داریم، گفت: در حال حاضر میزان اهدای خون‌ در بم با میزان درخواست خون متناسب نیست که این موضوع مقداری نگرانی بابت ذخایر خون ایجاد می‌کند.

وی با بیان اینکه نیاز به خون و فرآورده‌های آن مستمر و همیشگی است، ‌افزود: باید توجه کرد که تنها منبع دریافت خون، انسان‌ها هستند و به هیچ عنوان ماده‌ دیگری قابل جایگزینی با خون نیست.

عزیزآبادی اظهار کرد: در عین حال بحث اهدای پلاکت نیز بسیار مهم است و برخی بیماران مانند مبتلایان به سرطان نیاز حیاتی به پلاکت دارند.

وی تصریح کرد: عمر پلاکت سه روز است و تقریباً ما به صورت روزانه پلاکت را دریافت و توزیع می‌کنیم. بنابراین مردم به بحث اهدای پلاکت هم توجه داشته باشند؛ یکی از فرآورده‌هایی که از خون اهدایی جدا می‌شود، پلاکت است.

 



ارسال نظر


آخرین خبرها