کد خبر: 34992 | زمان مخابره: 8:56:18 - سه شنبه 24 تیر 1393 | بدون نظر | |

۶ خط تولیدی در گل‌گهر سیرجان به بهره‌برداری می‌رسد

مدیر‌عامل شرکت صنعتی و معدنی گل‌گهر سیرجان گفت: تاپایان سال جاری شش خط تولیدی در مجتمع صنعتی و معدنی گل‌گهر سیرجان به بهره‌برداری می‌رسد.

به گزارش نشانه نیوز، محمد جلال‌مآب دوشنبه شب در نشست خبری خود اظهار داشت: در اجرای طرح‌های توسعه گل‌گهر، فاز یک این طرح‌ها شامل دو خط تولید کنسانتره گل‌گهر، یک خط آهن اسفنجی در شرکت جهان فولاد، یک خط تولید آهن اسفنجی در فولاد گل‌گهر و دو خط تولید کنسانتره گهر‌زمین امسال به بهره‌برداری می‌رسند.

وی افزود: در ادامه طرح‌های در حال اجرا نیز خط سه و هفت تولید کنسانتره شرکت‌های گهر‌زمین و گل‌گهر، گندله‌سازی گهر‌زمین و نیروگاه ۵۰۰ مگاواتی شرکت گهر انرژی و ‌خطوط انتقال آب نیز در سال آینده به اتمام می‌رسند که تا‌کنون پیشرفت قابل ملاحظه‌ای داشته‌اند.

جلال‌مآب از اجرای طرح‌های فولادی و تولید آهن اسفنجی در منطقه هم خبر دارد و عنوان کرد: امسال عملیات اجرایی پروژه‌های ذوب را آغاز کرده‌ایم که چهار خط ۱٫۵ میلیون تنی ذوب و نورد توسط شرکت‌های توسعه گل‌گهر و جهان فولاد خواهیم داشت.

وی خاطرنشان کرد: همچنین خط ۵۰۰ هزار تنی نورد بردسیر هم توسط شرکت جهان فولاد سیرجان در حال اجرا است که پیشرفت فیزیکی خوبی دارد.

مدیر‌عامل شرکت صنعتی و معدنی گل‌گهر سیرجان میزان سرمایه‌گذاری در بخش‌های مختلف را در سال جاری ۷ هزار میلیارد تومان اعلام کرد و گفت‌: برای مابقی طرح‌های در حا‌ل اجرا تا ۲۳ هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری شده است.

جلال‌مآب بیان داشت: میزان اشتغال نیروها در بخش‌های تولید و ثابت از ۳ هزار و ۵۰۰ نفر به ۵ هزار نفر و در طرح‌های توسعه از ۳ هزار نفر به ۸ هزار و ۳۰۰ نفر رسیده است که تا پایان طرح‌های توسعه گل‌گهر ۱۵ هزار نفر اشتغالزایی در منطقه ایجاد می‌شود.

وی در مورد انتقال آب به گل‌گهر سیرجان تصریح کرد: انتقال آب از خلیج فارس تا سال ۱۳۹۶ به پایان می‌رسد که آغاز مرحله بهره‌برداری از طرح بزرگ آبی کشور برای صنعت و معدن است.

جلال‌مآب بر استفاده از نیروهای متخصص و بومی تاکید کرد و گفت‌: امروز کشور‌های توسعه یافته از جذب نیرو‌های متخصص غافل نیستند و گل‌گهر هم به دنبال اتخاذ چنین سیاستی است.

وی افزود: اما مهاجر‌پذیری افرادی که توان علمی، فنی و تکنیکی بالایی دارند، برای شهرستان مزیت محسوب شده و موجب انتقال تجربه می‌شود.

جلال‌مآب اظهار داشت: اگر در جذب نیرو میان متقاضیان رقابت ایجاد نشود، نمی‌توانیم نیروهای با‌کیفیت به مجموعه اضافه کنیم، هرچند در حال حاضر ۸۵ درصد نیروهای این شرکت بومی هستند.



ارسال نظر


آخرین خبرها