کد خبر: 36496 | زمان مخابره: 15:21:23 - سه شنبه 4 شهریور 1393 | بدون نظر | |

کرمان ویترینی از تنوع زیستی کشور است

مدیرکل محیط زیست استان کرمان گفت: استان کرمان ویترینی از تنوع زیستی کشور است.

خبرگزاری فارس: کرمان ویترینی از تنوع زیستی کشور است

به گزارش  نشانه نیوز، محمود صفرزاده صبح امروز در نشست معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان حفاظت محیط کشور با استاندار کرمان و جمعی از مدیران استانی اظهار داشت: استاندار کرمان دارای نگاه توسعه‌محور، خلاقیت، اقتصادمحور و اثربخش و با کارآیی بالاست و به مسائل محیط زیست توجه دارد.

وی بیان داشت: امیدوارم حضور ابتکار در کرمان برای توسعه پایدار و رفع مشکلات زیست‌محیطی استان کرمان موثر باشد.

مدیرکل محیط زیست استان کرمان ادامه داد: کرمان قاره‌ای کوچک است و پهناورترین استان کشور بوده که ۱۱ درصد مساحت کشور را شامل می‌شود و حدود سه میلیون نفر جمعیت دارد.

صفرزاده با اشاره به ویژگی‌های خاص جغرافیایی استان کرمان تصریح کرد: استان کرمان ویترینی از تنوع زیستی کشور است.

وی با اشاره به اینکه استان کرمان رویشگاه یک‌هزار و ۳۵۰ گونه گیاهی و ۳۴۴ گونه حیات‌وحش است، بیان داشت: ۷۰ گونه جانوری در کرمان زیر حمایت محیط زیست هستند و در معرض خطر انقراض وجود دارند که یوزپلنگ، خرس سیاه و گور آسیایی از جمله این گونه‌ها هستند.

مدیرکل محیط زیست استان کرمان افزود: ۲۲ منطقه حفاظت شده در استان کرمان تعریف شده است و ۱۵ درصد عرصه‌های استان را پوشش می‌دهد.

صفرزاده اضافه کرد: با توجه به ظرفیت‌های صنعتی که در استان کرمان داریم، صنایع مس، فولاد، کک‌سازی و … شکل گرفته است و ۲ هزار و ۵۰۰ مجوز احداث در حوزه صنعت و معدن صادر شده و ۶۰۰ واحد به بهره‌برداری رسیده است.

وی خاطرنشان کرد: استان کرمان رتبه نخست تولید محصولات ارگانیک به ویژه در زمینه گل محمدی و اسانس را دارد.

فارس

 



ارسال نظر


آخرین خبرها