کد خبر: 47337 | زمان مخابره: 15:16:48 - دوشنبه 14 اردیبهشت 1394 | بدون نظر | |

۲۲ روستای رفسنجان با تانکر آبرسانی می شوند

مدیرکل آب و فاضلاب روستایی استان کرمان گفت‌: در حال حاضر ۱۰ روستای بالای ۲۰ خانوار فاقد آب آشامیدنی و ۲۲ روستا نیز در این شهرستان با تانکر آبرسانی می شوند.

به گزارش نشانه نیوز،‌علی رشیدی در گفتگو یی اظهار داشت: ۳۶۱ روستا در رفسنجان وجود دارد که از این تعداد ۲۱۶ روستا زیر ۲۰ خانوار و ۱۴۸ روستا بالای ۲۰ خانوار است.

وی افزود: در رفسنجان ۳۲ حلقه چاه آب آشامیدنی با ۲۸ هزار و ۵۴۱ انشعاب حفر شده است. همچنین در این شهرستان ۸۳ مخزن با ظرفیت ۲۷ هزار و ۶۰۰ مترمکعب به مردم آبرسانی می‌کنند.

مدیر‌عامل آب و فاضلاب روستایی استان کرمان شاخص بهره مندی از آب را در رفسنجان ۶۸.۵ درصد بیان کرد و گفت‌: طی سه سال گذشته اعتباری بالغ بر ۵۷ میلیارد ریال تخصیص یافت و امسال نیز برای راه‌اندازی پروژه‌های آبرسانی در رفسنجان پنج میلیارد تومان اختصاص یافته که ۴۸ درصد این میزان محقق شده است.

مدیرکل آب و فاضلاب روستایی استان کرمان خبر داد: دو پروژه بزرگ و اولویت دار برای رفسنجان تعریف شده است که بیش از ۲۹ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد که یکی تامین آب منطقه نوق و دیگری پروژه تامین و توزیع آب و ارتقاء کیفیت آب شرب در حومه غربی و شرقی است.

وی تصریح کرد: برای تامین آب آشامیدنی سالم این منطقه نوق رفسنجان از ورودی کرمان به رفسنجان ۹۳ کیلومتر خط انتقال ایجاد شده و به نوق رسیده است.

این مسئول گفت: در حال حاضر در این منطقه ۳۶ روستا است که در هر روستا پنج شیر آب برداشت وجود دارد و مردم از این آب استفاده می‌کنند ضمن اینکه مردم در حوزه آب بهداشتی نیز دچار مشکل کمبود آب هستند.

وی یادآور شد EC :آب در حومه غربی بالا نبوده و نگران کننده نیست ولی به هر حال سعی می کنیم این مقدار را نیز کم کرده و کیفیت آب را ارتقاء دهیم.مهر



ارسال نظر


آخرین خبرها