کد خبر: 47330 | زمان مخابره: 15:00:12 - دوشنبه 14 اردیبهشت 1394 | بدون نظر | |

افتتاح تنها دبیرستان تخصصی ادبیات و علوم انسانی در کرمان

تنها دبیرستان تخصصی ادبیات و علوم انسانی استان کرمان توسط خیرین مدرسه‌ساز در کرمان افتتاح شد.

خبرگزاری فارس: افتتاح تنها دبیرستان تخصصی ادبیات و علوم انسانی در کرمان

به گزارش  نشانه نیوز، شامگاه یکشنبه با حضور معاون وزیر آموزش و پرورش، مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان، زاهدی نماینده مردم کرمان و راور در مجلس و جمع دیگری از مسئولان استانی دبیرستان پسرانه خاص فرهنگ شهر کرمان که توسط خیر مدرسه‌ساز مسروره بنی‌هاشمی‌ ساخته شده است به بهره‌برداری رسید.

زیربنای این مدرسه یک هزار و ۳۰۰ متر مربع شامل ۱۱ کلاس درس، کتابخانه، آزمایشگاه و نمازخانه است و ۲۰۰ دانش‌آموز پسر در رشته ادبیات و علوم انسانی مشغول به تحصیل خواهند شد و این تنها دبیرستان تخصصی ادبیات و علوم انسانی استان کرمان است.

این دبیرستان با هزینه ۷۰۰ میلیون تومان توسط مسروره بنی‌هاشمی برای ساختمان دبیرستان و ۴۰۰ میلیون تومان توسط اداره کل نوسازی مدارس استان کرمان برای حیاط سازی ساخته شده است.

در این مراسم معاون وزیر آموزش و پرورش اظهار کرد: هسته مرکزی برنامه درسی ملی تفکر و تعقل است.

حجت‌الاسلام محی‌الدین بهرام‌محمدیان افزود: حیات طیبه انسان را از حیوان متمایز می‌کند و دانش‌آموزان باید بتوانند به مراتبی از حیاط طیبه دست پیدا کنند.

وی با بیان اینکه دانش‌آموزان باید به همان مقداری که در آموزش و پرورش درس می‌خوانند در جامعه پیشرفت داشته باشند و آموزش‌ها در مدارس باید پژوهش‌محور و فرهنگ‌مدار تربیتی باشد، افزود: باید حس زیباشناسی را که در فطرت دانش‌آموزان وجود دارد مبنای تفکر و پژوهش دانش‌آموزان قرار دهیم تا نوآوری در آنها رشد کند.

معاون وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اهمیت تدوین کتب درسی در تحقق فرآیند تعلیم و تربیت از راه‌اندازی باشگاه فرهنگیان به منظور شناسایی نخبگان فرهنگی برای تدوین کتب درسی و استفاده از نظرات آنها خبر داد.

در ادامه این جلسه خیر مدرسه‌ساز بیان کرد: هدفم از ساخت مدرسه این بود حرکتی انجام دهم که ماندگار باشد و نقشی برای آینده‌سازان این مملکت داشته باشم.

مسروره بنی‌هاشمی گفت: من آدم ثروتمندی نیستم و تمام هستی و آنچه داشته‌ام در این راه گذاشته‌ام و مدرسه‌سازی آرزوی دوران کودکی، نوجوانی، جوانی و بزرگسالی من است و من خیلی خوشحال هستم که به این آرزویم دست یافتم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان هم بیان کرد: خیرین مدرسه‌ساز برای همیشه ماندگار خواهند بود و آثار مدرسه‌سازی برای آنها تا زمان دایر بودن مدرسه باقی می‌ماند.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: عمل خیر مانند یک جریان است که می‌آید و زیبایی می‌آفریند و روشنایی می‌بخشد و به جامعه رزق و روزی می‌دهد نه به معنای نان خوردن بلکه به عنوان یک غذای معنوی که روح را از آلودگی‌ها پاکسازی می‌کند.

محمدمهدی زاهدی گفت: مسروره بنی‌هاشمی به دنبال نام و نشان نبوده است بلکه وی با احساسات پاک، عاطفه، ایمان، صداقت و علاقه‌مند برای کمک به مردم است و این مسئله فوق‌العاده ارزش دارد.

در پایان این مراسم از مسروره بنی‌هاشمی خیر مدرسه‌ساز توسط محمدیان معاون وزیر آموزش و پرورش تقدیر به عمل آمد.

 



ارسال نظر


آخرین خبرها