کد خبر: 49496 | زمان مخابره: 9:34:27 - پنجشنبه 1 مرداد 1394 | بدون نظر | |

شهدای شاخص و ایثارگران نخبه در هفته فرهنگی کرمان معرفی می شوند

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کرمان گفت: شهدای شاخص و ایثارگران نخبه و سایر شاخص های بزرگ استان در این حوزه در جشنواره هفته فرهنگی و اقتصادی کرمان در برج میلاد تهران معرفی می شوند.

به گزارش نشانه نیوز، محمدرضا حسنی سعدی  افزود: کمیته شاهد، ایثارگران و رزمندگان استان یکی از کمیته های این جشنواره است که در دو بخش نمایشگاهی و خاطره گویی فعالیت ها و برنامه های خود را در این یک هفته اجرا می کند.

وی ادامه داد: در بخش نمایشگاهی آمار و ارقام و معرفی نخبگان ایثارگر و خانواده شهدای شاخص، تصاویر شهدا، تولیدات ایثار و شهادت، لوح های فشرده چند رسانه ای به نمایش در می آید.

حسنی سعدی تصریح کرد: در بخش خاطره گویی نیز مسوولان کشوری، جمعی از خانواده بزرگ ایثارگران و خانواده های شهدای استان به عنوان مهمان و تعدادی ایثارگران کرمانی مقیم تهران دعوت هستند تا به خاطره گویی بپردازند.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کرمان تصریح کرد: در این بخش قرار شده فرصتی به ۲۲ نفر که حداقل ۱۹ نفر آنها کرمانی هستند داده شود تا به بیان خاطره بپردازند.

وی با اشاره به اینکه فضای ۴۰۰ مترمربعی را برای فعالیت های این کمیته درخواست کرده ایم، گفت: مستندات، وصایای شهدا، کتاب های چاپ شده، آلبوم هایی از یادواره شهدا و حک کردن تصاویر شهدا بر روی کاشی و سایر موارد را باید در این جشنواره به نمایش بگذاریم که امیدواریم برنامه خوبی شود.

حسنی سعدی با بیان اینکه برای ارائه یک کار خوب نیازمند حمایت مالی استانداری کرمان هستیم، تصریح کرد: اگر جامعه شهدا و ایثارگر، رزمنده و جانباز و همه فعالانی که از استان کرمان در دفاع مقدس حضور داشتند به خوبی معرفی شوند در واقع توانسته ایم کل استان را به خوبی معرفی کنیم.

وی افزود: کرمان در دوران دفاع مقدس یکی از هشت استانی بود که یک لشکر داشت و بچه های لشکر ۴۱ ثارالله آفتاب خورده، سختکوش، نجیب، کم توقع، مقاوم و پرکار بودند.

حسنی سعدی خاطرنشان کرد: در کل کشور تنها شهید شهسواری بود که گفت مرگ بر صدام ضد اسلام؛ همچنین شبیه شهید مغفوری، یوسف الهی، حاج احمد امینی،تاجیک، هنری، پایدار و عابدینی در کشور کم داریم.

وی افزود: مرتضی سرهنگی نویسنده و روزنامه نگار دفاع مقدس می گفت سوژه هایی که کرمان دارد در هیچ استانی نیست و باید به این سوژه های ناب در کرمان بپردازیم.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کرمان بیان کرد: ما فرمانده گردان های قوی، لشکر خط شکن درجه یک، خانواده هایی با سه شهید و ۲۳۰ خانواده با دادن دو شهید در استان داریم.

وی در ادامه گفت: خانم حمیدی راوری بانویی است که فرزند شهید، همسر شهید و مادر شهید است.

حسنی سعدی اظهار کرد: ۱۲۰ هزار نفر رزمنده داوطلب از استان کرمان به جبهه های دوران دفاع مقدس اعزام شدند که از این تعداد ۱۸ هزار و ۵۰۰ نفر جانباز شدند که در بین آنها ۹ هزار نفر شیمیایی هستند.

وی تصریح کرد: استان کرمان شش هزار و ۵۴۴ شهید و هزار و ۲۸۴ آزاده را تقدیم کرد.

جشنواره هفته فرهنگی و اقتصادی کرمان در تهران از ۱۶ تا ۲۳ مرداد جاری در برج میلاد تهران برگزار می شود.



ارسال نظر


آخرین خبرها