کد خبر: 58934 | زمان مخابره: 17:51:22 - دوشنبه 27 اردیبهشت 1395 | بدون نظر | |

مهلت ارسال آثار به جشنواره پژوهشی احیای هویت و کرامت زن مسلمان اعلام شد

سرپرست دبیرخانه کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان کرمان مهلت ارسال آثار به دبیرخانه جشنواره پژوهشی احیای هویت و کرامت زن مسلمان در بستر مسجد طراز اسلامی را ۱۲ تیر سال جاری مصادف با روز حجاب و عفاف اعلام کرد.

به گزارش نشانهنیوز، محمدجواد ابراهیمی  افزود: مبانی نظری، زمینه های تحقق راهبردها و راهکارهای احیای هویت و کرامت زن مسلمان در بستر مسجد طراز اسلامی از محورهای فراخوان پژوهشی این جشنواره است.
وی بیان کرد: فراخوان پژوهشی احیای هویت و کرامت زن مسلمان در بستر مسجد طراز اسلامی نظر به نقش کانون های فرهنگی و هنری مساجد در تحقق فرایند نگاه متعالی و مترقی اسلام به زن در جامعه و جایگاه مساجد در تحکیم بنیان خانواده و احیای کارکردهای اصلی نظام خانواده با رویکرد بازیابی هویت زن مسلمان در نظام اجتماعی منتشر و در اختیار استانها قرار گرفته است.
وی به اهتمام به فعالیت های پژوهشی در حوزه زنان و ایجاد بستری مناسب به منظور تبیین و ترویج مطالعات و پژوهش در این زمینه، فراهم شدن محتوایی غنی از منابع ناب اسلامی در زمینه هویت زن مسلمان و احیای جایگاه زن به عنوان بخشی از اهداف این جشنواره اشاره کرد.
وی ادامه داد: شناسایی و به کارگیری ظرفیت های موجود در کانونهای فرهنگی هنری مساجد در زمینه ایده سازی و طراحی و ابتکار خواهران محقق، آگاهی بخشی به جامعه زنان و پرداختن به چهار موضوع خانواده، جمعیت، بصیرت افزایی و اقتصاد مقاومتی از اهداف برگزاری جشنواره پژوهشی احیای هویت و کرامت زن مسلمان است.
ابراهیمی افزود: همچنین کارکرد مسجد در گفتمان سازی نگاه متعالی اسلام به زن مسلمان، نقد و بررسی وضعیت فعلی حضور و فعالیت زنان در مساجد، نقش مسجد در احیای کارکردهای نظام خانواده، نقش بانوان در تحقق مسجد طراز اسلامی، بررسی آسیب های نظام زن و خانواده در غرب با رویکرد مطالبه از غرب و بصیرت افزایی از موضوعات پیشنهادی این فراخوان عنوان شده است.
وی گفت: قالب فراخوان این جشنواره شامل مقاله، پایان نامه و کتاب است بنابراین مقالات، کتاب و پایان نامه هایی که مضمون آنها به عناوین پیشنهادی نزدیک باشد با تائید کمیته علمی پذیرفته می شوند.
وی اظهار کرد: مباحث طراحی مدل مفهومی، منظومه نظری و الگوی کارآمد مبتنی بر آیات و رویات و منویات حضرت امام خمینی (ره) و رهبر معظم انقلاب اسلامی در داوری آثار در اولویت قرار دارد.
اطلاع رسانی و ارسال آثار به دبیرخانه جشنواره پژوهشی احیای هویت و کرامت زن مسلمان در بستر مسجد طراز اسلامی توسط کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان کرمان انجام می شود و آثار رسیده در ستاد عالی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور داوری خواهد شد.
به سه نفر اول این جشنواره در هر بخش ۳۰ میلیون ریال، سه نفر دوم ۲۰ میلیون ریال و سه نفر سوم ۱۰ میلیون ریال جایزه اهدا می شود.
علاقه مندان به شرکت در جشنواره پژوهشی احیای هویت و کرامت زن مسلمان در بستر مسجد طراز اسلامی برای کسب اطلاعات بیشتر می توانند به آدرس سایت www.omranemanavi.ir مراجعه کنند.
شرکت در این جشنواره برای همه علاقه مندان آزاد است.



ارسال نظر


آخرین خبرها