کد خبر: 59000 | زمان مخابره: 15:21:02 - چهارشنبه 29 اردیبهشت 1395 | بدون نظر | |

کنگره ۱۳۸ شهید طلبه و روحانی کرمان سوم خرداد برگزار می شود

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کرمان از برگزاری کنگره ۱۳۸ شهید طلبه و روحانی این استان در سوم خرداد سال جاری همزمان با سالروز آزادی خرمشهر خبر داد.

به گزارش نشانه نیوز، محمدرضا حسنی سعدی  افزود: کنگره ۱۳۸ شهید طلبه و روحانی کرمان سوم خرداد در حسنیه ثارالله شهر کرمان برگزار می شود.
وی اظهار کرد: میانگین شهدای طلبه و روحانی استان کرمان در دفاع مقدس شش برابر شهدای سایر اقشار است.
وی با تاکید بر اینکه همه اقشار در دوران دفاع مقدس نقش مهم و اساسی ایفا کردند گفت: حدود ۶۵ هزار روحانی در دفاع مقدس حضور داشتند که بیش از پنج هزار و ۴۰۰ نفر از این تعداد به شهادت رسیدند.
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کرمان بیان کرد: سالروز آزادسازی خرمشهر با ایثار رزمندگان و شهدا و ایثارگران با فرماندهی امام عزیز رقم خورد و خرمشهر بعد از ۲۰ تا ۲۱ ماه اسارت آزاد شد.
وی از آزادی خرمشهر به عنوان افتخاری بزرگ نام برد و افزود: دشمن بعد از این شکست با خفت و خواری خرمشهر را ترک کرد.
وی گفت: فتح خرمشهر اوج و قله زیبایی های هشت سال دفاع مقدس است و ما این روز بزرگ را گرامی می داریم و به آن افتخار می کنیم و به جوانان و فرزندانمان یادآور می شویم که ملت ایران چنین روزهایی را پشت سر گذاشته اند.
حسنی سعدی به ۲۰۷ شهید استان کرمان در عملیات بیت المقدس اشاره کرد و افزود: شهید حمید عرب نژاد، تقی ابوسعیدی، میثم افغانی، شهید دادبین و حمید چریک از جمله این شهدای عزیز بودند.
وی تاکید کرد: مقاومت ۳۴ روزه خرمشهر در سال ۵۹ سنگ بنایی برای مقاومت هشت ساله دفاع مقدس شد.
وی به دیدار و سرکشی از خانواده شهدا به عنوان یکی از برنامه های سوم خرداد سالروز آزادسازی خرمشهر اشاره و تصریح کرد: نمایش عکس دفاع مقدس با ۸۰ عکس در ابعاد ۵۰ در ۷۰ سانتیمتر در استان کرمان برگزار می شود.
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران کرمان از برگزاری همایش پیاده روی از تخت دریاقلی بیگ تا گلزار شهدا به عنوان یکی از برنامه های سوم خرداد خبر داد و گفت: قبور شهدای عملیات بیت المقدس نیز در سوم خرداد گلباران می شود.
وی اظهار کرد: همایش تجلیل از همسران ۳۰۰ جانباز متوفی کرمانی نیز برگزار می شود.
آزادسازی خرمشهر روز سوم خرداد سال ۱۳۶۱ پس از ۵۷۸ روز اشغال به عنوان مهم‌ترین هدف عملیات الی بیت‌ المقدس در دوره جنگ ایران و عراق توسط ارتش جمهوری اسلامی ایران و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی انجام شد.
بازپس گیری خرمشهر در مرحله چهارم عملیات الی بیت ‌المقدس از یکم تا چهارم خرداد ۱۳۶۱ روی داد.
استان کرمان در عملیات بیت المقدس ۲۰۷ شهید را تقدیم انقلاب اسلامی کرد.



ارسال نظر


آخرین خبرها