کد خبر: 59273 | زمان مخابره: 18:06:54 - یکشنبه 9 خرداد 1395 | بدون نظر | |

بزرگداشت امام راحل برای ملت ایران جنبه اعتقادی و ملی دارد

مسئول شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان کرمان گفت: بدون شک بزرگداشت و برگزاری مراسم سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) برای همه ملت ایران جنبه اعتقادی، عاطفی، اخلاقی و ملی دارد.

به گزارش  نشانه نیوز،  مهدی صدفی روز یکشنبه در نشست ستاد بزرگداشت مراسم ارتحال امام خمینی (ره) در استانداری کرمان افزود: امام احیاگر بینش اسلام ناب محمدی (ص) بود و شخصیتی که عظیم ترین حادثه قرن یعنی غلبه حق بر باطل را رقم زد.
وی تصریح کرد: امامی که درس عدالت خواهی انسانیت و اسلام خواهی را برای همه جهانیان به ارمغان آورد و در او همه فضائل و کمالات انسانی و اخلاقی متبلور و به رشد کمالات اخلاقی و انسانی رسیده بود، لذا بزرگداشت امام راحل بزرگداشت خوبی ها و ارزش هاست.
مسئول شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان کرمان بیان کرد: سالگرد بزرگداشت امام راحل فرصت بسیار مناسبی برای تبیین اندیشه های تابناک ایشان است که به ترویج سیره امام عزیز بزرگوار بپردازیم.
وی افزود: جامعه ما بویژه جوانان، تشنه معارف دینی، الهی، اخلاقی و انسانی هستند و ما باید در ترویج معارف الهی، دینی و مکتبی برنامه ریزی و حرکت کنیم و انشاءالله برنامه هایی در شان حضرت امام پیش بینی کنیم.
صدفی گفت: با همان نگاهی که در جهت تکریم شعائر مذهبی و دینی حرکت و برنامه اجرا می کنیم در جهت بزرگداشت امام راحل هم با همان نگاه اعتقادی به عنوان یکی از روزهای فراموش نشدنی برای ملت ایران، مشارکت کنیم.
وی تاکید کرد: باید یاد حضرت امام در همه اعصار و دوران ها بخصوص در عصری که به نام امام راحل نامیده شده است را گرامی بداریم.
وی گفت: مسئولیت اعزام زائران به مرقد امام راحل با سپاه ثارالله و با پشتیبانی استانداری کرمان است.
مسئول شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان کرمان افزود: قریب پنج هزار نفر از استان کرمان به حرم امام راحل اعزام خواهند شد که اعزام زائران از شهرستان های جنوبی استان از ۱۲ خرداد و اعزام زائران از شهرستان های شمالی از ۱۳ خرداد انجام می شود.
وی اظهار کرد: آئین محوری گرامیداشت سالروز ارتحال امام راحل در شهر کرمان نیز ۱۴ خرداد در مصلای امام علی (ع) ساعت ۱۰:۳۰ صبح با سخنرانی حجت الاسلام سعادت عضو ستاد کل نیروهای مسلح برگزار می شود.
صدفی با اشاره به تشکیل ستادهای گرامیداشت سالگرد ارتحال ملکوتی امام راحل در تمامی شهرستان ها و بخش های استان کرمان عنوان کرد: سالروز ارتحال امام، قیام مردمی ۱۵ خرداد و آغاز زعامت مقام معظم رهبری از مناسبت های ۱۴ و ۱۵ خردادماه است.
وی گفت: به منظور گرامیداشت مناسبت های ۱۴ و ۱۵ خرداد، فعالیت های قرآنی، فرهنگی، هنری، نمایشگاهی، رسانه ای و مراسمی تعریف شده است.
وی تصریح کرد: برگزاری دعای ندبه در محل مهدیه مسجد صاحب الزمان (عج)، برگزاری مراسم شب ارتحال در اداره کل آموزش و پرورش، برگزاری مراسم در مساجد سطح شهر همراه با قرائت دعای کمیل، ویژه برنامه های کودکان و نوجوانان در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و برگزاری مسابقات ورزشی در رشته های مختلف از جمله برنامه های ستاد گرامیداشت ۱۴ و ۱۵ خرداد است.
وی گفت: برپایی نمایشگاه عکس، کتاب و محصولات فرهنگی، شب شعر، ویژه برنامه های صدا و سیمای مرکز کرمان، دعوت از سخنرانان و صاحبنظران برای سخنرانی در ادارات و ارگان ها، غبارروبی و عطرافشانی گلزار شهدا، راه اندازی دسته جات عزاداری و برگزاری مسابقات فرهنگی و هنری از دیگر برنامه های گرامیداشت مناسبت های ۱۴ و ۱۵ خرداد است.
صدفی به برگزاری محافل انس با قرآن کریم نیز اشاره کرد و گفت: در سالروز بزرگداشت ایام سالگرد ارتحال امام راحل و قیام ۱۵ خرداد ماه، مراسم ویژه ای در ۵۰ بقاع متبرکه و نشست های تبییینی و پرسش و پاسخ نیز در کانون های فرهنگی و هنری مساجد و پایگاه های بسیج برگزار می شود.
وی گفت: سوگواره استانی تعزیه نیز با حضور ۱۳ گروه تعزیه خوان در ده زیار برگزار می شود.
صدفی به برپایی ایستگاه های سلامت و صلواتی اشاره کرد و گفت: برگزاری مراسم ۱۵ خرداد در تکیه میدان قلعه و چاپ ویژه نامه، خبرنامه و کتابچه هایی حاوی زندگی نامه امام راحل از دیگر برنامه هاست.



ارسال نظر


آخرین خبرها