کد خبر: 61763 | زمان مخابره: 11:06:24 - جمعه 26 شهریور 1395 | بدون نظر | |

مناسب سازی ۳ اتوبوس برای معلولان و جانبازان

مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی کرمان و حومه از مناسب سازی سه دستگاه اتوبوس برای معلولان و جانبازان خبر داد.

به گزارش نشانه نیوز، محمود ایرانمنش گفت:از ابتکارات سازمان اتوبوس‌رانی کرمان، مناسب‌سازی سه دستگاه اتوبوس برای معلولان و جانبازان بود و یک اتوبوس هم به‌صورت VIP، برای استفاده‌ی گردشگران و تشریفات طراحی و مناسب‌سازی شد.

وی در خصوص نصب کولر آبی روی سیستم خنک کننده اتوبوس ها افزود:هزینه‌ی نگه‌داری هر کولر گازی اتوبوس، ۱۵ میلیون تومان است، اما هر کولر آبی، با ۴۰۰ هزار تومان تولید و نصب می‌شود؛ ضمن این‌که هزینه‌ی به‌روز کردن کولرهای آبی نیز سالانه فقط ۴۰ هزار تومان است.

مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی کرمان و حومه با بیان اینکه کولر گازی، فقط روی اتوبوس‌های جدید نصب شده، اما کولر آبی را می‌شود روی تمام اتوبوس‌ها نصب کرد گفت: بنابراین، سیستم خنک‌کننده‌ی کولر آبی اتوبوس برای اولین‌بار توسط هم‌کاران سازمان اتوبوس‌رانی کرمان طراحی و روی تعدادی از اتوبوس‌ها نصب شد.

گفتنی است در ماه‌های اخیر، مدیران سازمان‌های اتوبوس‌رانی برخی شهرداری‌ها‌ از جمله اصفهان، اردبیل، زنجان و شاهین‌شهر برای بازدید از اتوبوس‌های بازسازی شده به کرمان آمدند و در این بازدید، سیستم خنک‌کننده‌ی کولر آبی، برای آن‌ها جالب‌توجه بود.

پس از بازدید، مدیرعامل سازمان اتوبوس‌رانی اصفهان درخواست کرد از این سیستم کپی‌برداری کند که پس از کپی‌برداری، طراحی و ساخت این سیستم را به نام خودشان به ثبت رساندند و برای بهره‌برداری از سیستم خنک‌کننده‌ی آبی اتوبوس‌های‌شان، با حضور مقامات استان اصفهان، آیین بهره‌برداری برگزار کردند.

شایان ذکر است پشت تمام اتوبوس‌های بازسازی‌شده هم در راستای ترویج فرهنگ حجاب و عفاف، نماز و شهادت، استیکر نصب شده است.



ارسال نظر


آخرین خبرها