کد خبر: 63929 | زمان مخابره: 11:02:50 - دوشنبه 24 آبان 1395 | بدون نظر | |

رینگ دور میدان آزادی تا ۲۲ بهمن آزاد می شود

شهردار کرمان از آزادسازی رینگ دور میدان آزادی تا ۲۲ بهمن سال جاری خبر داد.

به گزارش نشانه نیوز، نشست شورای اسلامی شهر کرمان با حضور نایب‌رئیس و سایر اعضای شورا و شهردار کرمان برگزار شد. علی بابایی شهردار کرمان در این نشست در رابطه با پروژه‌ میدان آزادی گفت: علاوه بر خیابان استقلال که بازگشایی شده، تا ۲۲ بهمن رینگ دور میدان آزادی و ورودی به میدان آزادی از سمت بلوار جمهوری‌اسلامی نیز آزاد می‌شود.

وی با بیان اینکه بتن کثیف شمع‌های خیابان بهمنیار حذف شده است، گفت: سطح ایستایی آب‌های زیرسطحی در پروژه‌ آزادی شش متر است؛ بنابراین، کار باید دو متر در آب انجام شود که برای حل این مشکل، به‌ناچار باید آب‌های زیرسطحی را پمپاژ کنیم.

‌بابایی افزود: اگر برای پمپاژ آب‌های سطحی به مشکل برخورد نکنیم، مسیر بهمنیار تا ۲۲ بهمن  آزاد می‌شود.

شهردار کرمان در خصوص پروژه بام ادامه داد: آخرین انفجار جاده‌ دسترسی هم دوسه هفته قبل انجام گرفت و جاده در حال ساخت است.

بابایی با بیان اینکه از قراداد جاده‌ دسترسی، دو ماه دیگر باقی مانده است، گفت: البته قرارداد جاده‌ دسترسی، بین سرمایه‌گذار و پیمانکار بسته شده و قرار است ۲۴ ماهه تحویل دهد که اگر با تأخیر تحویل بدهند، مشمول مواردی است که در قرارداد ذکر شده است.

وی افزود: در قرارداد بام کرمان نیز تمام مصوباتی که مدنظر شورا بود، مورد موافقت قرار گرفت و قرارداد اصلاح شد.

شهردار کرمان ادامه داد: پارکینگ پشت مسجدالرسول نیز چون مشمول مرور زمان شده، علی‌رغم اینکه سرمایه‌گذار متضرر می‌شد، مقرر شده قیمت‌گذاری زمین مورد تهاتر و پروانه‌ ساختمان به‌روز شود.

بابایی بیان کرد: در رابطه با پارکینگ کوچه ۱۲ شریعتی نیز با سرمایه‌گذار مکاتبه کردیم و تهدید به فسخ شد.

وی افزود: در پروژه‌ صارج پارس نیز چون آب‌های زیرسطحی بالا آمده بود، پروژه معطل ماند تا اینکه آب‌منطقه‌ای گالری‌های ضلع غربی پروژه را اجرا کرد و اکنون تسطیح بستر انجام شده و آماده‌ اجرای فونداسیون است.

شهردار کرمان ادامه داد: از ۱۵ هزار تن اسکلت فلزی هم که قرار است ساخته شود، هفت هزار و ۵۰۰ تن ساخته شده و ظرف چند ماه آینده، اسکلت فلزی پروژه نصب می‌شود.

رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی درباره‌پروژه‌ بام کرمان نیز گفت: در پروژه‌ بام کرمان، تمام مواردی که مدنظر اعضای شورا بوده، لحاظ شده و جاده‌ دسترسی هم براساس قرارداد بین سرمایه‌گذار و پیمان‌کار در حال ساخت است؛ ضمن اینکه برای اجرای تله‌کابین، نیاز به ساخت جاده‌ دسترسی است.

پنجعلی‌زاده ادامه داد: براساس توافق، بیشتر هزینه‌ جاده، توسط سرمایه‌گذار پرداخت می‌شود.

پنجعلی‌زاده افزود: در جلسه‌ای هم که با نماینده‌ سرمایه‌گذار تله‌کابین برگزار شد، نماینده‌ سرمایه‌گذار اعلام کرد تمام تجهیزات و دکل‌های تله‌کابین در گمرک سیرجان تخلیه شده، شش پایه‌ تله‌کابین نیز اجرا شده و دو پایه‌ آخر با توجه به اینکه جاده‌ دسترسی نیاز به انفجار داشت، معطل مانده است.

وی ادامه داد: کابین‌های تله‌کابین هم که از کشور ایتالیا خریداری شده، تا دو ماه آینده به کرمان حمل می‌شود.

پنجعلی‌زاده اظهار امیدواری کرد که با تعاملی که شهردار کرمان و سرمایه‌گذار دارند، دغدغه‌ی اعضا به سرمایه‌گذار اعلام شود و ساخت تله‌کابین سرعت بیشتری بگیرد.



ارسال نظر


آخرین خبرها