کد خبر: 64246 | زمان مخابره: 15:34:07 - پنجشنبه 4 آذر 1395 | بدون نظر | |

مدیرکل اوقاف کرمان: وقف بر علم و فناوری نیازمند توجه ویژه است

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمان گفت: وقف بر علم و فناوری نیازمند توجه ویژه است زیرا امروز می بینیم اقتصاد کشورهای پیشرفته دنیا بر مبنای علم و فناوری استوار شده است.

به گزارش نشانه نیوز، حجت الاسلام محمد قاسمی زاده افزود: امروز وقف در سه حوزه بهداشت و درمان، علم و فناوری و همچنین مدارس علوم دینی و اسلامی از اهمیت ویژه ای برخوردار است.
وی بیان کرد: فقط در حوزه استان کرمان ۲۰۰ باب مدرسه، دانشگاه و پژوهشکده داریم که عرصه آنها موقوفه است.
وی تصریح کرد: اگر این فضاها در اختیار اوقاف بود مسلما درآمدزایی زیادی برای موقوفات به همراه داشت ولی تعلیم و تربیت فرزندان جامعه برای اوقاف ارجح می باشد.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمان گفت: اوقاف استان سالانه پنج تا شش میلیارد ریال به مدارس علمیه ابراهیمیه و محمودیه کرمان کمک مالی می کند که همه اینها نشان از توجه مجموعه اوقاف به ترویج علم و فناوری دارد.
وی تاکید کرد: کار خیر با وقف ماندگار می شود و انتظار می رود مردم قبل از انجام وقف برای اینکه مسیر و موضوع وقف به خوبی مشخص شود با کارشناسان و اهل خبره مشورت کنند.
حجت الاسلام قاسمی زاده گفت: امسال هفته وقف به دهه وقف تغییر نام داد و دلیل این تغییر این است که بیشتر روزهای هفته وقف تعطیل بود و نمی توانستیم ظرفیت های حوزه وقف را به خوبی تبیین کنیم.
وی خاطرنشان کرد: دهه وقف از روز یکشنبه هفتم آذرماه جاری آغاز می شود و تا روز سه شنبه ۱۶ آذر ادامه خواهد داشت.
وی با بیان اینکه در هر روز این دهه برنامه های ویژه ای متناسب با نام آن روز در استان اجرا می شود گفت: ایستگاه های همه واقف باشیم در ۵۵ محل برگزاری نمازجمعه برپا و به زودی پنجاه و ششمین نماز جمعه استان در شهر محی آباد اقامه می شود.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمان اظهار کرد: روز شنبه ۱۳ آذر در مجموعه های وقفی درمانی و بهداشتی استان خدمات رایگان و ارزان قیمت ارائه می شود.
وی با اشاره به ارتباط نزدیک وقف و اقتصاد مقاومتی افزود: در راستای اقتصاد مقاومتی به بازسازی برخی از ابنیه های موقوفه استان روی آوردیم و در دهه وقف امسال بازسازی حمام زهیرالدوله در بازار قیصریه و کاروانسرای حاج آقاعلی در بازار کرمان نهایی می شود.
وی به راه اندازی مجموعه تالار وقفی احسان در شهرک شهید رجایی کرمان اشاره و عنوان کرد: این تالار ظرفیت تولید ۱۰ هزار پرس غذا را دارد که به زودی به بهره برداری می رسد و برای راه اندازی این تالار از ۳۰ میلیارد ریال تسهیلات بانکی استفاده شده است.
قاسمی زاده گفت: دهه وقف ۱۵ پروژه حوزه امامزادگان توسط اداره کل اوقاف و امور خیریه استان به بهره برداری می رسد، ۲۰ پروژه توسط ادارات اوقاف شهرستان ها و شش پروژه هم آماده بهره برداری داریم که توسط ریاست سازمان اوقاف و امور خیریه کشور افتتاح خواهند شد.
وی بیان کرد: احتمال دارد شش پروژه آخر بعد از دهه وقف به بهره برداری برسد.
وی همچنین با اشاره به اینکه اوقاف وظیفه دارد در حفظ شان و منزلت حضرت محمد (ص) تلاش کند افزود: در سالروز رحلت پیامبر اعظم (ص) در ۳۷ بقعه برنامه لبیک یا رسول الله را اجرا خواهیم کرد.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه کرمان گفت: در سالروز شهادت امام رضا (ع) برنامه های ویژه ای در شهرهای جوپار، بزنجان، کرمان، کهنوج و بقعه سید سلیمان کوهبنان خواهیم داشت.
وی به اقدامات اداره کل اوقاف و امور خیریه کرمان در ایام اربعین حسینی اشاره و اظهار کرد: در پذیرایی از زائران پاکستانی که از مرز سیستان و بلوچستان وارد کرمان می شدند ۲ هزار و ۳۵۰ نفر با بسته های پذیرایی در لحظه ورود از این عزیزان استقبال کردند.
حجت الاسلام محمد قاسمی زاده افزود: پنج هزار و ۳۵۰ نفر از این زائران توسط موکب های اوقاف با غذای گرم اطعام شدند که رقمی حدود ۵۰۰ میلیون ریال برای این کار هزینه شد.
وی گفت: همچنین برای ساماندهی و پذیرایی این زائران در مرز زاهدان رقمی بالغ بر یک میلیارد ریال به عنوان پشتیبانی کمک کردیم.
وی خاطرنشان کرد: در حوزه فرهنگی اربعین نیز ۴۰ برنامه در ۴۰ بقعه شاخص برگزار شد.



ارسال نظر


آخرین خبرها