کد خبر: 64619 | زمان مخابره: 10:12:20 - سه شنبه 16 آذر 1395 | بدون نظر | |

پروژه دل عالم تاثیرات منفی غیرقابل جبرانی دارد

رئیس‌ کل دادگستری استان کرمان با بیان اینکه استان نظر مساعدی بر اجرای شهر دل عالم ندارد، گفت: این پروژه تاثیرات منفی غیرقابل جبرانی بر کرمان و سه شهر اطراف آن می‌گذارد.

به گزارش نشانه نیوز، یدالله موحد صبح امروز در شورای حفظ حقوق بیت‌المال استان کرمان اظهار داشت: استقلال دستگاه قضائی کشور در اصول متعددی از قانون اساسی مورد تاکید قرار دارد و از جمله مبانی خدشه‌ناپذیز نظام سیاسی و قضایی کشور است.

وی بیان داشت: استقلال دستگاه قضائی ما از نظام دینی و اسلامی اقتباس شده و از این منظر کشور و نظام قضائی جمهوری اسلامی ایران در دنیا کم‌نظیر است و از افتخارات به حساب می‌آید.

موحد عنوان کرد: قوه قضائیه با اتکا بر این استقلال در حوزه‌های مختلف از جمله مقابله با مفاسد اقتصادی گام‌های ارزشمندی برداشته و از مصادیق این خدمات عملکرد شورای حفظ حقوق بیت‌المال است.

وی ابراز داشت: به واسطه همین استقلال است که قوه قضائیه نفوذناپذیر شده است، اما برخی همین خصیصه را بر نمی‌تابند بر آن اعتراض دارند و بعضاً با وارونه جلوه دادن امور جاری قوه قضائیه تحت هر عنوانی شبهه‌افکنی می‌کنند.

موحد گفت: این شبهه‌افکنی‌ها و انتشار امور غیرواقع همان حرفی است که سال‌های سال از زبان رسانه‌های استکباری شنیده شده و مسائلی را مطرح می‌کنند که اقتدار قوه قضائیه را کاهش داده و چهره آن را مخدوش کنند.

رئیس ‌کل دادگستری کرمان ابراز داشت: امروز شاهدیم که گاهی بعضی افراد حتی از تریبون مجلس به قاضی توهین می‌کنند و تاسف‌برانگیزترین رخدادی است که این روزها قضات خدوم و وفادار به نظام و رهبری شاهد بوده و آنها را نگران کرده است.

موحد تصریح کرد: براساس ماده ۶۰۹ قانون مجازات اسلامی توهین به قضات به سبب انجام وظیفه آنها مستوجب سه تا شش ماه حبس یا ضربه شلاق و جزای نقدی است.

وی ادامه داد: با استفاده از تریبون مجلس شورای اسلامی چنین اهانتی به قضات می‌شود و بلافاصله شخص خود را بی‌تقصیر معرفی می‌کند.

موحد با تقدیر از مجمع نمایندگان استان کرمان در مجلس شورای اسلامی به واسطه همراهی با دستگاه قضائی در استان کرمان عنوان کرد: نمایندگان مجلس کرمان با درک صحیح از امور قضائی، هیچ‌گاه از حمایت آن غافل نشده و به آن احترام گذاشته‌اند.

وی عنوان کرد: باور ما بر این است که شایعه‌سازی و انتشار مسائل خلاف واقع در مورد دستگاه قضا با هر عنوانی به کام معاندان و مفسدان اقتصادی کشور است و این اتفاقات حاشیه امنی برای مفسدان ایجاد می‌کند.

رئیس ‌کل دادگستری استان کرمان متذکر شد: در وضعت کنونی فقط اقتدار دستگاه قضائی است که می‌تواند به داد این ملت و کشور برسد و آنها را از گزند مفاسد و جریان‌های ناصواب نجات دهد.

وی افزود: قضات کشور با درک صحیح از این رسالت دینی، انقلابی و اجتماعی خود بدون توجه به شبهه‌افکنی‌ها به وظیفه خود عمل می‌کند و با مظاهر فساد برخورد قاطع دارد و سر سوزنی از مواضع انقلابی خود کوتاه نمی‌آید.

رئیس کل دادگستری استان کرمان در مورد شهر دل عالم بیان داشت: استان کرمان نظر مساعدی بر اجرای این پروژه ندارد و در جلسات متعددی که در این زمینه برگزار شده بر این مسئله تاکید شده که این طرح هیچ توجیهی ندارد و تاثیرات منفی غیرقابل جبرانی هم بر شهر کرمان و سه شهر اطراف آن می‌گذارد.

موحد ادامه داد: این پروژه می‌خواهد، ۵ هزار هکتار اراضی دولتی در حدفاصل سه شهر جوپار، محی‌آباد و ماهان تملک کند و اتفاقی سنگین‌تر از آن چه در هفت‌باغ کرمان رخ داد، ایجاد می‌کند.

وی تصریح کرد: براساس بررسی‌های کارشناسی نیز این پروژه توجیهی ندارد و می‌تواند مفاسدی را به دنبال داشته باشد، حتی بعضی مجریان پروژه هم در جلسه‌ای که داشتیم، دلیل قانع کننده‌ای برای مفید بودن این پروژه ارائه ندادند، بلکه بیشتر مضررات آن مشخص شد.

موحد ادامه داد: شهر دل عالم در حوزه آبریز کرمان است و احداث آن مسائل زیست محیطی را به همراه دارد و حاشیه دیگری را برای شهر کرمان ایجاد می‌کند.



ارسال نظر


آخرین خبرها