کد خبر: 64729 | زمان مخابره: 8:42:15 - سه شنبه 23 آذر 1395 | بدون نظر | |

دشمن روی دو نقطه اساسی اقتصادی و فرهنگی دست گذاشته است

 

معاون هماهنگ کننده سپاه ثارالله استان کرمان با اشاره به نکاتی راجع به گفتمان انقلاب اسلامی، بر ضرورت رساندن صدای حق به دیگران تأکید کرد و گفت: اگر حرف حق به درستی به گوش افراد نرسد ممکن است سرمان کلاه برود.

به گزارش نشانه نیوز، دکتر سعید کاظمی پور، معاون هماهنگ کننده سپاه ثارالله استان، در جمع اعضای شورای عالی بسیج رسانه استان در مقدمه سخنان خود با اشاره به پیروزی انقلاب اسلامی گفت: یک کشور انقلاب کرده و نوپا به لحاظ سیاسی اجتماعی در برابر تمام دنیا ایستاد.

وی با اشاره به اینکه در هیچیک از صحبت ها و پیام های امام(ره) نشانی از سازش آن هم با دنیای آن روز نبود بلکه صحبت از مبارزه بود؛ افزود: انقلاب، مسیر خود را طی کرد و دنیا خواست از خود دفاع کند؛ بعد از آن وارد هر راهکاری یا برای محدود کردن یا تغییر گفتمان مبارزه با استکبار شد تا نتیجه این نشود مردم دیگر کشورها که زیر سلطه هستند، بگویند ایران شعارهای مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسراییل و … را داد و مبارزه کرد و الان هم موفق است.
دکتر کاظمی پور بیان داشت: آنان برای اینکه جلوی این گفتمان را گرفته یا آن را تغییر دهند، هجمه های مختلف تبلیغاتی را انجام دادند اما گفتمان انقلاب مشخص و اصول آن نیز مشخص است و این گفتمان در جای جایِ جایگاه های مسولیتی کشور تعریف دارد و باید همه چیز را در طراز انقلابی که امام تعریف می کند، ببینیم.

وی ادامه داد: مقام معظم رهبری که در طراز انقلاب هستند اما آیا بقیه از بالاترین تا پایین ترین مقام کشور در جایگاه طراز انقلاب قرار دارند؟ و در این جایگاه کار می کنند؟ و یا اینکه به دلیل توان کم خود، حق آن جایگاه را نمی توانند ادا کنند؟ اگر اینگونه باشد، پس ما در این نقطه احساس ضعف می کنیم، انقلاب در این نقطه مشکل دارد و باید آن را حل کنیم.

معاون هماهنگ کننده سپاه ثارالله استان کرمان تصریح کرد: {اگر اینگونه هم بود} خط نمی شکند، گردان بازسازی می شود و دوباره جلو می رود؛ در قسمت های اجرایی کشور بعضی جاها خط می شکند و وقتی شکست، دشمن نفوذ می کند و ما دور می خوریم؛ که اینجا، اولین کار مقابله است.

وی با افزودن اینکه دشمن روی دو نقطه اساسی یکی اقتصادی و دوم مسایل فرهنگی دست گذاشته و در مسائل فرهنگی می خواهد با تغییر ساختار فکری کاری کند تا روحیه ایستادگی دهه اول انقلاب مشکل پیدا کند؛ بیان داشت: خطری که احساس می شود این است دشمن با تغییر ذائقه فکری مردم، آنان را به جایی برساند که تحمل شان کم و نخواهند راه را ادامه بدهند و بلکه به عقب برگردند.

دکتر کاظمی در پاسخ به سئوالی در خصوص برهم زدن سخنرانی ها توسط افرادی که داعیه دلسوزی دارند؛ با استفاده از آیه مبارکه ۱۸ سوره زمر تأکید کرد: چرا نشنیده قضاوت می کنیم؟ قرآن به ما دستور می دهد اقوال مختلف را بشنویم و سپس نیکوترین را انتخاب کنیم؛ البته در مقابل هم باید گفت چرا عده ای به گونه ای سخنرانی می کنند که جای سوال و ابهام و شک و شبهه می گذارند و واضح صحبت نمی کنند؟

وی برهم زدن سخنرانی ها را کار اشتباهی دانست و افزود: گفتمان انقلاب مشخص است؛ بقیه گفتمان ها یا منطبق با این گفتمان است یا با آن زاویه دارد؛ اگر زاویه داشت پس باید یک جایی تحلیل صورت بگیرد و این تحلیل، منصفانه باشد و خطری که رسانه ها را تهدید می کند این است یا امانت دار درستی نیستند یا حق مطلب را خوب ادا نمی کنند.

این مسئول با اشاره به اینکه ۲۱ قشر در بسیج فعال شده و قرار است هر یک با یارگیری از میان دلسوزان، به سمت و سویی برود تا {مروج} گفتمان انقلاب در آن قشر شود؛ اظهار داشت: همه مشکلات کشور، نتیجه تحریم نیست بلکه بخشی از آن از ضعف مدیریت و یا از بی تفوایی است.

وی در بخش پایانی سخنانش با استناد به فرمایش یکی زا بزرگان که قیام توابین در حقیقت از همان روز عاشورا و از زمانی که عده ای از سپاهیان عمر سعد فهمیدند با چه کسانی می جنگیدند شکل گرفت؛ خاطرنشان کرد: در روز عاشورا، دشمن اجازه نمی داد صدای امام حسین علیه السلام به گوش سپاهیان برسد.

دکتر کاظمی افزود: دشمن با روال ساده جنگ روانی فضایی بوجود آورد تا سخن حق به گوش خیلی ها نرسد و آنها با هم بجنگد؛ امروز هم مواظب باشیم که اگر حرف حق به درستی به گوش افراد نرسد ممکن است سرمان کلاه برود. شبستان



ارسال نظر


آخرین خبرها