کد خبر: 67391 | زمان مخابره: 9:51:10 - پنجشنبه 17 فروردین 1396 | بدون نظر | |

بازدید نوروزی یک میلیون نفر از اماکن متبرکه کرمان

مدیر کل اوقاف وامور خیریه کرمان از بازدید بیش از یک میلیون نفر از بقاع متبرکه استان طی طرح آرامش بهاری در نوروز ۹۶ خبر داد.

به گزارش نشانه نیوز، حجت الاسلام محمد قاسمی زاده در گزارشی در خصوص اجرای برنامه نوروزی اوقاف در جوار اماکن متبرکه استان اظهارداشت: اداره کل اوقاف و امور خیریه استان با اجرای ویژه برنامه ملی وسازمانی خود با عنوان طرح آرامش بهاری ظرفیت لازم برای استقبال از مسافران نوروزی را فراهم کرد.
   وی باتوضیح اینکه مراسم تحویل سال نو همزمان با بقاع متبرکه و امامزادگان استان به صورت محوری در موقوفه باغ فتح‌آباد برگزار شد از برگزاری این طرح در آستان ۶۸ بقعه متبرکه و امامزاده شاخص استان خبر داد.

  وی گفت: در راستای اجرای این طرح قریب به یک میلیون و۱۴۵ هزار زائر و گردشگر در تعطیلات نوروزی به زیارت امامزادگان و اماکن متبرکه استان مشرف شدند که از این تعداد ۲۸۳هزار نفر از خدمات اسکان ارائه شده توسط هیئت أمناء و بقاع متبرکه بهره مند شدند

   قاسمی زاده با بیان اینکه هدف از اجرای طرح آرامش بهاری تبدیل شدن بقاع متبرکه به قطب فرهنگی و گردشگری می باشد متذکر شد:در ایام نوروز امسال بیش از یک هزار نفر از دست اندرکاران ،هیئت امناء و خادمین امامزادگان جهت تحقق اجرای این مهم مشارکت داشتند.

     وی گفت: اجرای ویژه برنامه تحویل سال، برپایی سفره‌های هفت‌سین، پخش پیام مقام معظم رهبری در بقاع، برپایی ۴۴ نمایشگاه عکس و پوستر، برپایی خیمه های معرفت شامل غرفه‌های کودک و نوجوان، حجاب و عفاف، مشاوره و پاسخگویی به مسائل شرعی  از جمله برنامه های فرهنگی در قالب طرح آرامش بهاری بود.

    قاسمی زاده  از برپایی ۱۵ خیمه معرفت در ۱۵ امامزاده شاخص استان خبرداد و افزود: این خیمه‌ها با حضور ۱۰۷ مبلغ که ۶۰ مبلغ اعزامی و ۴۷ مبلغ بومی بودند تا ۱۴ فروردین میزبان بیش از ۲۰۰ هزار بازدید کننده بودند.

      وی تصریح کرد: باغ موقوفه فتح آباد،بقعه شاه نعمت اله ولی ماهان و اماکن متبرکه سیرجان،کرمان ،رفسنجان و بافت بیشترین آمار بازدید گردشگر نوروزی را ثبت کردند.

   مدیر کل اوقاف کرمان ثبت۵ مورد وقف ، اهداء ۱۳ تخته قالی به امامزادگان وکمک نقدی  ۳۵۰ میلیون ریالی به طرح های عمرانی بقاع متبرکه را از جمله اقدامات خیرین نیکوکار در ایام تعطیلات عنوان کرد.

وی همچنین از استقبال گردشگران نوروزی از باغ موقوفه فتح اباد و خانه حاج آقا علی رفسنجان  به عنوان موقوفات تاریخی استان خبردادو گفت  : در شرایطی که مدت زمان کمی از آغاز فعالیت این ابناء تاریخی وقفی می گذرد با توجه به تبلیغات و اطلاع رسانی ها و گزارش ستاد تسهیلات گردشگری استان در کنار سایر آثار گردشگری این اماکن بیشترین سهم بازدید گردشگری نوروزی استان را داشتند.



ارسال نظر


آخرین خبرها