کد خبر: 68381 | زمان مخابره: 10:40:22 - دوشنبه 8 خرداد 1396 | بدون نظر | |

صدفی؛ برنامه های سالگرد ارتحال امام(ره)در کرمان را تشریح کرد

رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان کرمان برنامه های سالگرد ارتحال امام(ره)در کرمان را تشریح کرد.

به گزارش نشانه نیوز، مهدی صدفی، رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان، امروز(۷ خرداد) در نشست خبری به مناسبت سالگرد ارتحال ملکوتی امام راحل در سخنانی فضائل رایج در جامعه را به وجود بابرکت امام دانست و گفت: تکریم امام خمینی تکریم خوبی ها است زیرا ما مدیون امام هستیم و تک تک ما وظیفه تجلیل و تکریم ایشان را داریم.

وی با اشاره یه اینکه مقام معظم رهبری فرمودند نکوداشت امام برای ما جنبه اعتقادی و الهی دارد؛ بیان داشت: نسل جوان تشنه معارف دینی و اخلاقی است و ما می توانیم در جهت معرفی مطلوب ابعاد مختلف زندگی امام راحل تلاش و بعنوان سیره در رفتارهای ملت و مسیر نظام استفاده کنیم. 

صدفی با بیان اینکه اقشار مختلف برای ویژه برنامه های سالگرد ارتحال امام(ره) اعلام آمادگی کردند و این برنامه ها در بخش های مختلف برگزار می شود؛ افزود: برنامه ها در قالب فعالیت های مردمی و خودجوش در شهرستان های سراسر استان برگزار می شود و امسال برای نخستین بار اعزام زائرین به مرقد امام را نداریم و علت آن تقارن با ماه مبارک رمضان است اما مردم، خودجوش می توانند شرکت کنند.

 

 

وی تقارن ایام ارتحال امام(ره) با ماه مبارک رمضان را مورد اشاره قرار داد و گفت: سمت و سوی جمع خوانی قرآن حسینیه ثارالله به موضوع ارتحال امام به مدت سه، برگزاری دعای کمیل و دعای ندبه در ۱۰ و ۱۱ خرداد با محوریت سالگرد ارتحال امام، ویژه برنامه قبل از خطبه های نماز جمعه، شب شعر، ویژه برنامه کودکان و نوجوانان، تولید برنامه های مختلف صداوسیما و… از دیگر برنامه ها است.

 

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان کرمان به برگزاری نشست های علمی و بصیرتی، غبارروبی و عطرافشانی قبور شهدا، راه اندازی دسته جات عزاداری، سه محفل بزرگ قرآنی در حرم شهدای گمنام کرمان، مسابقات فرهنگی از وصیت نامه امام(ره)، مسابقه وبلاگ نویسی، چاپ ویژه نامه، نمایش فیلم های مستند در پارک های سطح شهر نیز اشاره کرد.

 

وی همچنین اجرای ویژه برنامه در ۱۴ مسجد و حسینیه محوری، در دستگاه های اجرایی، بهره گیری از فضای مجازی، نمایشگاه عکس و محصولات فرهنگی در مصلی امام علی علیه السلام، مراسم ۱۵ خرداد در تکیه میدان قلعه را از برنامه های قابل ذکر، فهرست کرد و بیان داشت: قریب ۵۰ برنامه محوری در سطح شهر کرمان برگزار می شود.
صدفی مراسم محوری سالگرد ارتحال امام راحل را از ساعت ۱۸ تا ۲۰ در مصلی امام علی علیه السلام همراه با سخنرانی و پخش نماهنگ و مستند زندگی امام و برنامه های متناسب با ماه مبارک رمضان اعلام کرد و درباره سخنران این مراسم اظهار داشت: با تنی چند از شخصیت های کشوری رایزنی شده اما بعضی از آنها معذور بودند و منتظر پاسخ نهایی از سوی دیگر افرادی که با آنها صحبت شده، هستیم و به زودی سخنران را اعلام می کنیم.

 

 

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان کرمان با تصریح به اینکه امام خمینی (ره)متعلق به همه ستمدیدگان عالم است؛ خاطرنشان کرد: پرچمی که امام(ره)بلند کردند حزبی و جناحی نبود بلکه پرچم اسلام خواهی و حمایت از مستضعفین عالم بود.



ارسال نظر


آخرین خبرها